شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آیا خوردن آب بعد از غذا چاق میکند ؟

آیا خوردن آب بعد از غذا چاق میکند ؟

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | تغذیه | 1 دیدگاه

عوارض آب خوردن وسط غذا

چرا همیشه به ما می گویند بعد از غذا یا وسط غذا آب نخورید ؟ شاید این برای شما هم سوال باشد پس با آسمان فیتنس همراه باشید . به هيچ عنوان همراه غذاى خود آب ننوشيد این آب با غذای خورده شده مخلوط می‌شود و باعث رقیق شدن غذا و سرد شدن داخل معده می‌شود و از آنجا که هضم انسان نیاز به حرارت دارد، عمل هضم مختل می‌شود. شیره‌های گوارشی باید غلیظ باشند. اما با نوشیدن آب، این شیره‌های گوارشی رقیق می‌شوند و نمی‌توانند عملیات هضم را خوب انجام دهند و در نتیجه شخص دچار سوءهاضمه می‌شود. به همین دلیل فرد با وجود خوردن غذای خوب، اما انرژی ندارد و بیشتر دچار پف بدن، چاقی، افزایش اندازه و سنگینی می‌شود. چرا نباید در بین صرف غذا آب بنوشیم .

خوردن دوغ همراه غذا

بسیاری این نظر را دارند که خوردن دوغ همراه غذا مشکلی ندارد ! واقعیت این است که هیچ تفاوتی ندارد مایعات مایعات است دوغ هم جزء ای از مایعات است. در کل خوردن مایعات با غذا توصیه نشده است و باعث چاقی می شود .  

آب خوردن بعد از غذا در اسلام

آب خوردن بعد از غذا در اسلام هم توصیه شده است، حتی در احادیث آمده است که علاوه بر آب خوردن بعد از غذا، بعد از خوردن غذای خود پاهای خود را دراز کرده تا معده شما تحت فشار نباشد .   با نوشیدن آب همراه با غذا ممکن است شخص دچار نفخ، ریفلاکس، سنگینی پس از غذا خوردن و سنگینی‌ سر، دل‌پیچه،‌ اسهال و دفع غذا از سیستم گوارش به صورت هضم نشده؛ شود. گاهی نیز به دلیل اینکه روند هضم غذا به درستی انجام نمی‌شود و غذای معده به موقع تخلیه نمی‌شود، در فرد تهوع ایجاد می‌شود.

چند ساعت بعد از غذا آب بخوریم ؟

حتی اگر شخص تشنه شود، تا حد امکان باید جلوی تشنگی خود را بگیرد؛ یا ابتدا تشنگی خود را رفع کند و نیم ساعت بعد غذا بخورد یا تحمل کند. بعد از حداقل 1 تا 1.5 ساعت از غذا خوردن فرد می‌تواند آب بنوشد.  

فواید خوردن آب بعد از غذا

نوشیدن آب حدود 2 ساعت بعد از غذا می‌تواند مفید باشد، زیرا به دفع فضولات ایجاد شده به دنبال عمل هضم از معده و روده کمک می‌کند.   امیدوارم به این نکات توجه کنید و به همه ی آن ها عمل کنید زیرا بهترین درمان پیشگری است .  

موفق باشید :))

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.