شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
برای بهتر ورزش کردن باید بهتر نفس کشید قسمت اول

برای بهتر ورزش کردن باید بهتر نفس کشید قسمت اول

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | فیتنس | 0 دیدگاه

تنفس چه نقشی در افزایش کیفیت تمارین ورزشی دارد .

تنفس

تنفس در ورزش : تنفس یکی از اساسی ترین کارهایی است که هر روز انجام می دهیم و می تواند تاثیر زیادی روی ورزشی که می کنیم بگذارد.چه از پله ها بالابرویم،چه وزنه برداریم و یا باپاها رکاب بزنیم، نفس کشیدن معمولا اولین چیزی نیست که بخواهیم به آن فکر کنیم.ما فقط حرکت را انجام می دهیم، گاهی با انرژی بیشتر از آنچه میخواستیم. متخصصان می گویند الگوی تنفسمان می تواند در ورزش کردنمان تغییر به وجود بیاورد.

مارتا مونتنگرو،فیزیولوژیست ورزش و متخصص تغذیه در میامی می گوید: چگونگی نفس کشیدن می تواند روی ورزشی که می کنیم تاثیر بگذارد. چگونه تنفس می تواند ورزش کردن را را بهبود ببخشد؟ بسته به فعالیت -تمرین یوگا،وزنه زدن،دویدن یا یک کشش ساده- آگاه بودن از نحوه تنفس و تکنیک مناسب می تواند کمکتان کند اثر فعالیت ورزشی تان را به حداکثر برسانید و خطر آسیب دیدگی را کاهش دهید.  

تنفس در ورزش

1-نفس کشیدن برای ورزش آماده تان می کند.

آندیا مارکوم،استاد یوگا در لوس آنجلس می گوید: تنفس پایه ی تمام ورزش های مختلف است. نفس کشیدن متمرکز نگهمان می دارد و کمک می کند به خاطر بسپاریم کامل و عمیق این کار را انجام دهیم. در حالیکه دست کاری ضربان قلب و دیگر مکانیسم های فیزیولوژیکی است،تنفس چیزی است که می توانیم در آن دخالت کنیم و کاری کنیم به سودمان عمل کند. دستکاری نحوه تنفس نتایج خاص به همراه دارد، گاهی می تواند آراممان کند و گاهی انرژی می بخشد. رسیدن به یک نقطه تعادل در تنفس می تواند استرس را کاهش دهد و بدن و ذهن را به آرامش برساند. مارکوم می گوید:ما در زندگی به دنبال تعادل هستیم.یک راه برای رسیدن به تعادل این است که صاف به پشت روی زمین دراز بکشید و دست های خود را روی شکم استراحت دهید. با هر استنشاق به آرامی بگویید«داخل»و باهر بیرون دادن بگویید«خارج». این دستورالعمل را دنبال کنید و ببینید که می توانید هر دو جزء فیزیکی تنفس را حس کنید. قبل از رفتن به سراغ ورزش این تمرین را انجام دهید تا تمرکز و قدرتتان افزایش پیدا کند.

2-تنفس عملکردتان را بهبود می بخشد.

نقش تنفس در افزایش کیفیت تمارین ورزشی  

آموزش تنفس درست در هنگام وزنه زدن

هر شخصی که وزنه می زند می داند یک نقطه اوج در طیف حرکتی که می کند وجود دارد، برای مثال بلند شدن از حالت اسکات زمانی که وزنه را نگه داشتید. عضله زمانی که عمل دم را متوقف میکنید بالاترین ظرفیت خود را اعمال میکند،اما باید مواظب باشید که بدانید چگونه عضله را منقبض کنیدتا وزنه را از زمین بکنید و در ادامه ثبات خود را حفظ کنید. هربار که این عضلات را کنترل می کنید،از حمایت بیشتری در هسته بدن برخوردار می شوید و کاری که می کنید را بهتر انجام می دهید. زمانی که در طول بلند کردن یک وزنه سنگین نفس خود را نگه می دارید، در واقع این حالت در پاسخ به یک فشار ایجاد شده و به آن مانور والسالوا می گویند. این تمرین ممکن است باعث افزایش فشار خون شود که جریان اکسیژن را کاهش می دهد و ممکن است باعث از هوش رفتن شود،پس باید با احتیاط و توسط فردی که با تمام جنبه های وزنه برداری آشناست انجام شود.

مونتنگرو می گوید: راه های زیادی برای تمرین این نوع تنفس وجود داردتا بتوانید بیشترین بهره را از اسکات با وزنه و یا هر وزنه برداری سنگین دیگری ببرید. یکی از بهترین تمرین ها برای نگه داشتن تنفس و قوی کردن عضلات هسته بدن زمانی است که در حالت تخته هستید،شکم خود را به طرف داخل بکشید و نفس خود را تاجایی که ممکن است نگه دارید،سپس بدون اینکه کمر خود را گرد کنید شکم خود را بیرون دهید،کمرتان باید صاف باشد.

ادامه مطلب برای بهترورزش کردن باید بهتر نفس کشید قسمت دوم

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

شاد و پیروز باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.