شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
برنج باعث چاقی میشود - آسمان فیتنس

برنج باعث چاقی میشود - آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | تغذیه | 0 دیدگاه

برنج باعث چاقی می شود ؟- آسمان فیتنس

برنج، از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان است. نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند.گروه ورزشی صنعتی آسمان فیتنس به دلیل پرسش بسیاری از افراد در مورد این ماده غذایی مهم این مقاله را برای شما عزیزان گردآوری نموده است با ما همراه باشید .

برنج در بدنسازی به منظور تامین کربوهیدرات لازم برای عملکرد سوخت و ساز ماهیچه ها در برنامه غذایی قرار می گیرد. گفته می شود که مصرف بی رویه کربوهیدرات باعث افزایش وزن و بزرگ شدن ناحیه هایی همچون شکم می شود. این گفته صحیح است اما باید در نظر داشته باشید که بدون تامین کربوهیدرات کافی برای بدن انرژی مورد نیاز آن تامین نشده و ماهیچه ها قادر نخواهند بود عملکرد مناسب و ایده آلی از خود نشان دهند.

بالاخره برنج بخوریم یا ن ؟

 این سوال برای افرادی که تصمیم به رژیم گرفتن دارند یکی از اصول اساسی لاغر شدن است . چرا که برای بسیاری واژه رژیم یعنی خودداری از خوردن تمام غذاهایی که دوست دارند . حتی فکر کردن به اینکه بایداز غذاهایی مورد علاقه گذشت نیز کار رنج آوری است . مثلا حذف برنج ، ماکارانی و غذاهایی که در گروه کربوهیدرات ها قرار می گیرند از رژیم روزانه ما ایرانی ها کار بسیار سختی است چون قسمت اعظم غذایمان را برنج تشکیل می دهد . علاوه بر اینکه افراد کمی به خوردن غذاهای به اصطلاح نانی عادت دارند ولی آیا واقعا برنج چاق کننده است . هیچ ماده ی غذایی به خودی خود چاق کننده نیست فقط زمانی که کالری مورد نیاز روزانه بیش از حد تعادل باشد ان وقت چاق کننده خواهد بود . پس اگر تصمیم به کاهش وزن دارید این مواد غذایی  را حذف نکنید .   اگر از تمرین سخت و خسته کننده برگشته اید و این تمرین زمان زیادی را به خود اختصاص داده است بدن شما احتیاج به گلوکز دارد که این ماده در برنج نهفته است این ماده غذایی میتواند گلوکز را در عضلات افزایش دهد .

"آیا

رژیم غذایی آسیایی

در رژیم غذایی آسیایی برنج به اندازی چشم گیری وجود دارد که متخصصان کاملا مخالف حذف این مواد از وعده های غذایی هستند و این نظریه با توجه به تحرک فرد و مصرف دیگر غذاها میباشد که توصیه میشود به جای حذف این غذا از سبزیجات و میوه ها در کنار این غذا استفاده کرد . برنج فاقد کلسترول است و با توجه به درصد کم چربی یک غذای فوق العاده محسوب میشود .  

برنج را بشوییم؟

بله. قبل از مصرف حتما با آب سرد بشویید تا نشاسته موجود در برنج از بین برود درست است این کار باعث از بین رفتن مقدار از مواد مغذی میشود ولی میتوان با تغذیه درست جبران کرد . 

هنگامی که برنج به عنوان یک وعده غذایی مصرف می شود طی فرآیندهای مختلف در بدن این کربوهیدرات به شکل گلیکوژن در ماهیچه ها و کبد ذخیره می گردد. وقتی که شروع به ورزش می کنید این کربوهیدرات ذخیره به گلوکز یا همان قند تبدیل شده و بدین ترتیب انرژی لازم برای بدن تامین می شود تا بتوانید تمامی حرکات بدنسازی را انجام دهید. طبیعی است که اگر برنج بدون ورزش مصرف شود و یا میزان مصرف برنج بیش از حد نیاز بدن باشد قندهای مازاد به شکل چربی ذخیره شده و همین امر منجر به چاقی کلی یا موضعی می گردد.

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.