شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
تغذیه راهی برای مقابله با چربی شکم و پهلو- آسمان فیتنس

تغذیه راهی برای مقابله با چربی شکم و پهلو- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | تغذیه | 0 دیدگاه

تغذیه مناسب مهمترین راه کار برای مقابله با چربی شکم و پهلو

یکی از دوستان در مورد چربی شکم و پهلو ی خود خیلی کلافه بود و می گفت هر کاری میکنم آب نمی شود گفتم تو سه وعده غذایی چی میخوری گفت شام کم میخورم اما صبحانه خامه عسل و کره محلی , خسته نباشی دلاور؟؟!!. چربی های تجمع یافته در ناحیه شکم وکمر هستند. این چربی ها به همان سرعتی که در این ناحیه ته نشین می شوند، به همان سرعت از بین نمی روند. این چربی ها علاوه براینکه به زیبایی آسیب زده و ساختار بدنی را از حالت عادی به فرم سیبی شکل تبدیل می کنند، زمینه ساز ابتلا به سکته قلبی نیز هستند. اگرچه در تجمع چربی در این ناحیه ژنتیک، سن و سبک زندگی تاثیرگذار است اما نباید نقش تغذیه را نادیده گرفت.

ماهی، محرک متابولسیم

برای کاهش وزن باید با دریا دوست باشید. منظور فقط شنا کردن نیست، بلکه مصرف ماهی یکی از راهکارهای آب کردن چربی ناحیه شکم کمر است. غلات، منبع فیبر ریزه خواری یکی از مشکلاتی است که در افراد مبتلا به چاقی ناحیه شکم دیده می شود. بیشتر این افراد صبحانه کامل نمی خورند؛ بنابراین تا قبل از ناهار ریزه خواری می کنند. خوردن یک کاسه غلات پخته به عنوان صبحانه علاوه بر اینکه قند خون مورد نیاز بدن را به تدریج تامین می کند به دلیل فیبری که دارد، باعث پر شدن حجم معده شده و به این ترتیب احساس گرسنگی نیز از بین می رود. بی دانه ها، کم شیرین اسم کلی این میوه ها «بری» است. در کشور ما تمشک، توت سفید، شاتوت و توت فرنگی وجود دارد اما «بلوبری» میوه رایجی در کشور ما نیست. این میوه های بی دانه به دلیل قند طبیعی و آنتی اکسیدان آنتوسیانین و لیکوپن هستند. این میوه ها باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کنترل قند خون و جلوگیری از بروز نفخ می شوند. آجیل ها، پرچرب اما مفید درست است که یکی از راهکارهای از بین بردن چربی شکم کاهش مصرف مواد غذایی چرب است اما آجیل های خام از این قضیه مستثنی هستند. البته به دلیل کالری بالایی که دارند باید کنترل شده مصرف شوند اما چربی امگا۳، پروتئین و فیبر موجود در آنها باعث ایجاد احساس سیری شده و ریزه خواری نمی کنید. سیب، میوه ای از بهشت سیب همه ویژگی های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. هرعدد سیب حاوی پنج گرم فیبر و به طور خاص پکتین است. این ترکیب به خوبی آب جذب کرده و در معده حجیم می شود. بنابراین با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر شده و مانع از پرخوری می شود.

تغذیه راهی برای کاهش چربی شکم و پهلو

آووکادو، سبز چربی سوز

این میوه خودش شکم بزرگی داشته و چاق است اما به دلیل ویژگی ساختاری که دارد، می تواند باعث کاهش وزن شود. هر قاچ از این میوه حاوی ۱۵ گرم فیبر است. بنابراین خوردن روزانه یک قاچ از آن، کاملا سیرتان کرده و ریزه خواری نمی کنید. سویا، دانه چند منظوره   لوبیای سویا یا سویا دانه ای حاوی پروتئین گیاهی، فیبر و آنتی اکسیدان است. بنابراین محرک متابولیسم است. مصرف این خوراکی به دلیل داشتن هورمون هایی شبیه به استروژن برای زنان بعد از یائسگی بسیار مفید است. در ضمن با خوردن آن با آب شدن چربی های شکمی به جبران کمبود ترشح هورمون ها بعد از یائسگی نیز کمک خواهید کرد. شیرین بیان، برای معده و شکم مصرف هرنوع گیاه دارویی نیز ملاحظات خودش را دارد. این گیاه دارویی که متخصصان طب سنتی معتقدند مصرف آن به بهبود عملکرد معده کمک می کند، ویژگی دیگری هم دارد و آن خاصیت چربی سوزی این گیاه است. تخم مرغ، چربی سوز پروتئینی پروتئین موجود در تخم مرغ باعث سوختن چربی های شکمی می شود. دلیل این ویژگی نیز ساختار خاص اسیدهای آمینه موجود در پروتئین آن است. بهترین زمان مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه است. به این ترتیب تا ظهر علاوه بر احساس سیری، چربی های ناحیه شکم تان نیز می سوزد! هر عدد تخم مرغ ۸۰ کیلوکالری انرژی دارد .

 

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.