شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
تفاوت اصلی بین بدنسازی و فیتنس- آسمان فیتنس

تفاوت اصلی بین بدنسازی و فیتنس- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | فیتنس | 2 دیدگاه

تفاوت بین بدنسازی و فیتنس - آسمان فیتنس

یکی از اصلی ترین تفاوت های بین بدنسازی و فیتنس این است که در فیتنس نیازی به وزنه زدن های سنگین نیست،در صورتی که در بدنسازی اصولا با هل دادن و کشیدن وزنه های سنگین درگیر هستیم. با وزنه زدن ماهیچه ها سریع تر رشد می کنند و ورزشکاران قدرت بدنی بیشتری بدست می آورند. یک قانون کلی و عمومی وجود دارد که می گوید وزنه زدن ، نسبتا آسان ترین راه برای رسیدن به توده عضلانی است. بدنسازان بیشتر به برآمدگی و برجستگی عضلات و قوی و قدرتمند دیده شدن بوسیله عضلات حجیم خود، علاقه دارند. در صورتی که فیتنس در جهت مخالف آن است.

تفاوت بدنسازی و فیتنس

هدف اصلی در فیتنس، متناسب و خوش فرم بودن بدن است. و شما را به سمت یک زندگی فعال و سالم پیش می برد. فیتنس چیزی بیشتر از این نیست اما سوزاندن چربی و کالری اضافی هم در آن صورت می گیرد.

تفاوت بدنسازی و فیتنس

 در بدنسازی مرحله ای به عنوان افزایش وزن وجود دارد؛ در صورتی که در فیتنس لزومی بر بدست آوردن توده عضلانی و حجیم شدن نیست. تعریف فیتنس با توجه به جنسیت زن یا مرد بودن در جزئیات و تمرینات متفاوت است و فیتنس زنان در مقابل فیتنس مردان دارای تمرینات و روش های متفاوتی است. فیتنس یعنی ” داشتن تناسب و زیبایی اندام”. به همین علت است که آقایان اکثرا به بدنسازی علاقه دارند و خانم ها تمایل زیادی به ورزش های فیتنس دارند. فیتنس نیازی به تمرین روزانه ندارد .

تفاوت بدنسازی و فیتنس 

تفاوت مهم دیگر فیتنس و بدنسازی در مقدار فعالیت ورزشی است. یک جلسه بدنسازی ممکن است نزدیک به دو ساعت به طول انجامد ؛ در صورتی که یک جلسه فیتنس معمولا حدود ۴۵ دقیقه زمان می برد. فیتنس بهترین روش برای خارج شدن از استرس در پایان یک روز گیج کننده و خسته کننده است. بدنسازی معمولا به یک فعالیت ورزشی دائمی برای یک دوره ۳ یا ۴ بار در هفته به شکل ممتد نیاز دارد تا به نتیجه برسد اما در فیتنس به تلاش کمتر عضلات نیاز است .

اکثر بدنسازان پروتئین زیادی مصرف می کنند

تحقیقات نشان می دهد که بدنسازان پروتئین زیادی مصرف می کنند؛ به این علت که پروتئین اهمیت زیادی در ساختن عضلات و ماهیچه ها دارد و بسیاری از بدنسازان برای بدست آوردن حجم عضلانی از نوشیدنی های پروتئینی،ماهی و گوشت سفید در برنامه خود استفاده می کنند. اما در فیتنس داستان تغذیه متفاوت است. فیتنس اساسا به معنای ” متناسب بودن” است و نیازی به خوردن یک غذای خاص برای متناسب ماندن نیست. فیتنس بیشتر بر خوردن غذای سالم مانند سالاد ، سبزیجات و میوه تکیه دارد. و بیشتر کسانی که فیتنس کار می کنند اینگونه به نظر می رسد که در حال کم کردن چربی هستند. بدنسازان ماهیچه های خود را حجیم می کنند و فیتنس کاران به عضلات خود قدرت می بخشند. بدنسازان معمولا وزنه می زنند به جای اینکه به آن شکل بدهند. بدنسازی درباره حجیم کردن عضلات جلو بازو، پاها، سینه و پشت کمر است. در صورتی که در فیتنس توده عضلانی شکل نمی گیرد. فیتنس در باره قوی کردن ماهیچه ها از طریق تمرینات ورزشی است و اصلا با وزنه زدن سر و کار ندارید و بر پایه تمریناتی است که در آن کشش عضلات و ماهیچه ها اهمیت دارد ؛اما نه هر عضله ای. در فیتنس با یک شکم عضله ای و پاهای فرم گرفته بدون چربی روبرو می شویم. در فیتنس عضلات قوی می شوند، اما نه آنقدر که بر حجم آن افزوده شود. بدنسازی درباره رشد عضلات و افزایش حجم ماهیچه ها صحبت می کند؛ اما فیتنس ماندن در یک تناسب بین لاغری و چاقی و فرم دهی به اندام است.  

به نظر شما تفاوت بدنسازی و فیتنس در چه موارد دیگری هم هست ؟

یکی از عوامل مهم در رسیدن به اندام متناسب استفاده از دستگاه های بدنسازی باکیفیت با زاویه سازی دقیق است . گروه صنعتی آسمان فیتنس با سابقه 20 ساله در این عرصه و تولید دستگاه هایی با بهترین کیفیت آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است .

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

موفق و پیروز باشید :)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.