شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
سایکلینگ دوره بندی مکمل ها- آسمان فیتنس

سایکلینگ دوره بندی مکمل ها- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | مکمل | 0 دیدگاه

سایکلینگ دوره بندی مکمل ها

 

سایکلینگ دوره بندی مکمل ها 

مکمل هارا هر چند وقت یکبار قطع کنم؟

سایکلینگ دوره بندی مکمل ها :یکی از سوالاتی که داخل باشگاه و کلاس های مختلف میپرسن در رابطه با اینکه باید مصرف مکمل ها هر چند وقت یکبار قطع بشه طبق صحبتهای قبلی مکمل های غذایی و ورزشی در صورتی که درست انتخاب بشن ( باتوجه به هدف و سابقه تمرینی و سابقه ژنتیکی ) وبادوز مناسب در زمان های صحیح مورد استفاده قرار بگیرند به بهبود سلامتی عملکرد ورزشی و ترکیب بدنی کمک شایانی خواهند کرد . اما هانطور که بحث سایکلینگ یا همان دوره بندی در طراحی برنامه های غذایی وتمرین و داروهای آنابولیک باب شده است پای این بحث به مکم ها نیز کشیده شده است . غالبا مکمل های حاوی ترکیبات محرک و هورمونی  مکمل های خواهند بود که نیاز به دوره بندی زمانی دارند پری وورک آوت ها (پمپ ها ) چربی سوزهای ترموژنیک و کافئین دودسته مکمل های بالا تحریکات عصبی هورمونی خصوصا بر روی هورمون های کاتکولامین ها و کورتیزول دارد و بدبالش فشاری به سیستم های بدن از جمله قلب و عروق وارد می کند بهمین جهت بهتر است دوره بندی داشته باشیم بعلاوه با مصرف این دسته مکمل ها پس از مدتی بدن با دوز مصرفی سازگار شده و عادت کرده و نیازمند مصرف دوز بالاتر برای اثر گذاریست که شاید از نظر سلامتی و فشاری که تحمل می کند زیاد خوشایند نخواهد بود .

سایکلینگ دوره بندی مکمل ها  

توصیه این است که به ازای هر  چهار هفته استراحت از این دسته مکمل ها سه هفته به بدن استراحت بدین یا از جایگزین هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات محرک نباشند بطور مثال استفاده از چربی سوزهای غیر ترموژنیک یا پمپ های بدون کافئین و حاوی ترکیباتی مانند بتاآلانین یا تیروزین  است .

محرک های تستسترون و هورمون رشد

این ترکیبات که غالبا بر پایه ترکیبات گیاهی ( جنسینگ -تریبولوس -فنوگریک و مکا و ...) بوده یا از اسیدهای آمینه و مینرالهای مخلف (زینک -گابا - ملاتونین - سلنیوم - گلوتامین و ...) استفاده میکنند نیز بهتر است جهت اثر گذاری بهتر و پیشگیری از عادت کردن بدن و ایجاد اختلال و وابستگی در عملکرد غدد بههتر است مصرفشان دوره بندی گردد . بعلاوه اینکه نگرانی هایی درباره مکمل های حاوی کراتین و پروتئین هها وجود دارد . در رابطه با کراتین با توجه به سوابقی که از برنامه های غذایی و فشار کلیوی دوستان ورزشکارم در صورتی که دوز مصرفی در حد سه الی پنج گرم در روز باشد و فرد ورزشکار نخبه باشد چیزی که حتی مطالعات علمی تایید می کنند مشکلی برای افراد سالم ایجاد نخواهد کرد اما در افرادی که سابقه مشکلاتی را داشته و یا بارگیری می کنند بهتر است هر دو ماه مصرف یک ماه استراحت دهند در رابطه با مصرف مکمل های پروتئینی و کربوهیدراتی ها بحث بسیار ساده و در عین حال پیچیده است اگر به هر دلیلی خواستید این مکمل ها را یکباره قطع کنید حتما خلا کالری که ایجاد میکنید رو با با برنامه غذایی با کیفیت و صحیح پوشش دهید .   

 

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.