شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
ضعف در تمرین بدنسازی - آسمان فیتنس

ضعف در تمرین بدنسازی - آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | بدنسازی | 3 دیدگاه

ضعف در تمرینات بدنسازی - آسمان فیتنس

آیا شما هم قبل ،حین و بعد از تمرینات ورزشی دچار ضعف و کمبود انرژی می شوید ؟ چه را ه هایی برای مقابله با این حالت وجود دارد ؟ چگونه سبب افزایش انرژی خود شویم ؟ گروه ورزشی آسمان فیتنس برای شما عزیزان در این زمینه مقاله ای گردآوری کرده است . با ما همراه باشید .

چه عواملی باعث کمبود انرژی و ضعف در تمرین می شود ؟

  • کم آبی بدن

چه عواملی باعث ضعف بدن در تمرین می شود ؟

کم آبی بدن هیدراتاسیون کافی ˓روغنی است که به وسیله افزایش حجم خون ˓روان کردن مفاصل ˓کاهش ضربان قلب ˓تنظیم درجه ، حرارت بدن و کاهش سطح تلا شده شما باعث میشود که بدنتان مانند یک ماشین کارآمد کار کند . یک مطالعه توسط دپارتمان تغذیه در دانشگاه بریتیش کلمبیا مشخص کرد که کم آبی بدن حتی به میزان %2 می تواند بر عملکرد ورزشی تاثیر منفی بگذارد. برای آنکه مطمئن شوید قبل از تمرین به درستی هیدراته هستید کالج پزشکی امریکا توصیه میکند که حداقل 4 ساعت قبل از تمرین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدنتان به آرامی 5 تا 7 لیترمایعات بنوشید حدود 8 میل لیتر به ازای هر 4 کیلو گرم .

به عنوان مثال

یک فرد 68 کیلوگرمی می باید حداقل 1.3لیتر مایع در طول روز بنوشد .

  • محرومیت از خواب 

بی خوابی

یک مطالعه نشان داده محرومیت از خواب بر عملکرد قلبی عروقی یا قدرت عضلانی تاثیر نگذاشت اما باعث یک کاهش شدید در طول زمانی شد که یک فرد می توانست شدت های خاص را تحمل کند. کمبود خواب همچنین در تولید هورمون که به ریکاوری بزرگسال معمولی برای استراحت کامل و دستیابی به سطوح هورمونی مطلوب ریکاوری به 7 تا 9 ساعت خواب در هر شب نیاز دارد .

  • تغذیه نامناسب

اگر سوخت کافی دریافت نکنید موتور شما نمی تواند در بهترین وضعیتش کار کند . شما باید بر اساس شدت و نوع فعالیت ورزشی که دارید تغذیه مناسب را در طول روز و همچنین قبل و بعد از تمرین رعایت کنید صرفا تمرین زیاد و شدید به معنی نتیجه بهتر نیست تغذیه شرط اول است .  

  • فرکانس تمرین

اگر زود به زود تمرین می کنید ممکن است بدنتان قبل از تمرین بعدی شما به طور کامل ریکاوری نشود که باعث می شود در تمرین به سرعت خسته شوید بدنتان نتواند نفسی تازه کند . کالج پزشکی ورزشی آمریکا توصیه میکند که بین تمرینات مقاومتی حداقل 48 ساعت فاصله بیندازید و فرکانس تمرینات قلبی عروقی را به تدریج افزایش دهید تا بدنتان زمان کافی برای وفق دادن خودش با ظرفیت کا را داشته باشد حتی متعهدترین افراد باشگاه نیز باید برای استراحت و شارژمجدد حداقل یک روز کامل را در هر هفته استراحت کنند .  

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.