شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آیا بدنسازی برای نوجوانان ضرر دارد ؟ بدنسازی در نوجوانان

آیا بدنسازی برای نوجوانان ضرر دارد ؟ بدنسازی در نوجوانان

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | بدنسازی | 49 دیدگاه

بدنسازی در نوجوانان

بدنسازی در نوجوانان از چه سنی باید آغاز شود؟ به دلیل متفاوت بودن وضعیت بدنی هر کس به این توصیه ها توجه کنید : در ادامه با آسمان فیتنس همراه باشید .

سوالات متداول در مورد بدنسازی در نوجونان

نوجوانان بسیاری در این پست سوالاتی از ما پرسیده اند که اغلب آنها جواب های مشترک و نزدیک به هم دارد، قصد دارم به برخی از سوالات دوستان و همراهان عزیز پاسخ بدهم . 1- اگر قد شما بین 145 تا 160 و وزن شما بین 40 تا 50 و سن شما بین 13 تا 14 هست بهتر است با ورزش هایی مانند شنا ، دوچرخه سواری بدن خودتان را آماده کنید.

در برخی موارد با توجه به ژنتیک بدنی افراد کلا همه چیز تغییر می کند برای مثال کسی که فیزیک بدنی خوبی دارد و در سن 14 سالگی قد ۱۷۰ یا بالای 170 دارد می تواند با وزنه سبک ولی با تعداد بالا بدنسازی کار کند . در بیشتر موارد بدنسازی به افرادی که زیر سن 13 سالگی هستند توصیه نمی شود ، اما در همین سن می توان با وزنه زدن سبک و تعداد بالا بدنسازی را شروع کرد .

همانظور که می بینید بسیار متغیر است و نمی شود که نسخه ی کلی برای همگان تعیین کرد . از نظر بنده بهترین راه برای تشخیص اینکه بدنسازی برای شما مفید یا مضر است مشورت با ورزشکاران حرفه ای این عرصه است .

بدنسازی در سن 13 سالگی

1_کودکان تا سنین 13سالگی نباید از وزنه در تمریناتشان استفاده کنند . ورزش هایی مثل دویدن ،دوچرخه سواری و شنا  در این سنین برای تقویت سیستم قلبی عروقی مفید هستند

بدنسازی در سن 15 سالگی

2_نوجوانان در سنین 13تا 15 سالگی می توانند از تمرینات با وزنه استفاده کنند اما باید بجای اینکه از وزنه های سنگین تر استفاده کنند ،تعداد حرکاتشان را افزایش دهند. 3_وقتی بدن آماده شد، می توان تمرینات با وزنه های سنگین تر را آغاز نمود این آمادگی بدن می تواند در سن 14 سالگی باشد و یا در بعضی از افراد در سن 19 سالگی.

بدنسازی در نوجوانان برنامه بدنسازی برای نوجوانان

فیزیولوژی نوجوانان

حتی سعی هم بکنید،امکان ندارد که بتوانید در یک نوجوان 12یا13 ساله عضلات زیادی ایجاد کنید. دراین سنین بدن مقدار زیادی انرژی میسوزاند تا رشد نوجوانان را تامین کند، بانبراین انرژی زیادی برای ساختن عضلات بیش  از حد وجود نخواهد داشت. در هنگام بلوغ،مقدیر زیادی هورمون مردانه ترشح میشود که باعث بزرگ شدن عضلات می گردد اما اهمیت دارد که اول اجازه دهیم بدن رشد خود را انجام دهد و سپس توده عضلانی بیشتر را بسازد عضلات زودتر از استخوانها به بلوغ نهایی خود می رسند .

در یک فرد بالغ ،تمام قسمت استخوان سفت نرم هستند. در نوجوانان عضلات ممکن است قوی بنظر آیند اما چون انتهای استخوان های آنها یعنی جایی که عضلات به آنها وصل می شود نرم هستند ، ممکن است در هنگام بلند کردن وزنه های خیلی سنگین صدماتی وارد شود. نوجوانان به همان شرایط قلبی عروقی و انعطاف پذیری که بزرگسالان احتیاج دارند ، محتاجند. تنها فرق آنها این است که بدن نوجوانان به تمرینات، سریعتر و بهتر از بزرگسالان پاسخ می دهد.

محصولات ما: خرید دستگاه بدنسازی

بدنسازی نوجوانان

بهترین سن برای شروع بدنسازی

بدنسازی در 20تا 30 سالگی سن ایده ال است . بین این سنین اکثر افراد به رشد کامل رسیده اند و در 20 سالگی شما میتوانید با خیال راحت بلند کردن وزنه های سنگین تر را شروع کنید این زمانی از  زندگی است که به شما امکان می دهد بیشترین  وزن را با کوتاهترین زمان ریکاوری لازم بلند کنید . از این سال ها برای جیم شدن استفاده کنید تا در آینده کمتر تحت تاثیر کاهش تدریجی عضله که بطور طبیعی  بابالا رفتن سن اتفاق می افتد قرار بگیرید .مدت ریکاوری عضله برای افراد 20ساله بعد از تمرین کردن با حداکثر نیرو حدود 2 روز است  

برای یک تمرین عالی بدنسازی شما نیازمند یک دستگاه مناسب برای بدنسازی هستید که ورزش خود را انجام دهید  در سنین نوجوانی اگر دستگاهی که با ان تمرین میکنید استاندارد نباشد به بدنتان اسیب وارد می شود به همین منظور شرکت اسمان برای حل این مشکل دستگاه های بدنسازی dhz را تولید کرده است 

برنامه بدنسازی برای نوجوانان

بااین حال، وقتی نوبت تمرینات مقاومتی می رسد ،تفاوت های زیادی دیده می شود : 1_وزنه کم،تکرار زیاد. نوجوانان بجای اینکه یک حرکت را 10 یا 12 بار انجام دهند،بهتر است آن حرکت را حداقل25بار انجام دهند. 2_حرکات را سریع تر انجام دهید: بعد از انجام هر حرکتی،بلافاصله و بدون استراحت حرکت بعدی را تا جایی که میتوانید سریع لنجام دهید 3_تمام عضلات بدن را پرورش دهید: نوجوانان اغلب تمایل دارند که فقط بازوها و سینه خود را پرورش دهند و از سایر قسمت های بدن غفلت می کنند که این اشتباه بزرگی است. 4_از تغذیه مناسب غافل نشوید: در دوره نوجوانی سوخت و ساز بدن زیاد می شود  و نیاز به خوردن غذاهای پرانرژی افزایش می یابد. گروه ورزشی اسمان تولید کننده دستگاه های باشگاهی مدرن

وهمچنین میتوانید به پیج اینستاگرام مراجعه کرده و با خریداران این محصول اشنا شوید. روی کلمه (asemanfitness1)کلیک کنید.

محصولات ما: دستگاه بدنسازی خانگی

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.