شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
بدنسازی مانع رشد قد میشود ؟- آسمان فیتنس

بدنسازی مانع رشد قد میشود ؟- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | بدنسازی | 0 دیدگاه

بدنسازی مانع رشد قد میشود ؟- آسمان فیتنس

متاسفانه مانند بسیاری از شایعات عجیب و غریب دیگر، خیلی از والدین به ویژه پدر و مادرهایی که سرانه مطالعه کمتری داشتند تمرینات با وزنه برای کودکان را منع می کردند . اما دلیل اصلی این کار چه بود ؟ پاسخ به این سوال بسیار راحت است چرا که بسیاری از افراد هنوزهم فکر می کنند با بدنسازی در سنینی نوجوانی در رشد قدی افراد اختلال ایجاد شده و فرد به قد دلخواه خود نمی رسد .همراه گروه ورزشی آسمان فیتنس باشید.

تاثیر قد در بدنسازی- آسمان فیتنس

ولی گذشت سال ها و با تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده متوجه شدند کودکان و نوجوانانی که دوبار در هفته در تمرینات بدنسازی شرکت کرده بودند ، قوی تر از افرادی بودند که یک بار در هفته در تمرینات شرکت کردند. از سویی دیگر انجام تمرینات با وزنه و آمادگی جسمانی در سنین بلوغ باعث افزایش قدرت بدنی آنها می شود ولی باعث افزایش حجم عضلانی و بزرگتر شدن عضلات مانند بزرگسالان نخواهد شد بلکه باعث شروع فعل و انفعالاتی در سیستم عصبی آنها می شودو باعث هماهنگی بهتر در عضلات آنها می شود.

بدنسازی مانع رشد قد می شود- آسمان فیتنس

دلیل اصلی مخالفت والدین با بدنسازی

اصلی ترین دلیل مخالفت برخی از والدین با بدنسازی تخصصی کودکان، تاثیر منفی بر روی رشد قد کودکان بود. این باور از مدت‌ها پیش وجود داشته که وزنه برداری برای کودکان و نوجوانان، بی فایده است، زیرا آنها نمی‌توانند همانند بزرگسالان، توده عضلانی بسازند. بعلاوه مردم فکر می‌کردند که اثرات وزنه برداری، مانع صفحات رشد بدن می‌شود و از رشد قد کودک به میزان طبیعی، جلوگیری می‌کند . براساس یک مطالعه‌ی گسترده، تاثیر وزنه برداری بر توقف رشد کودک، بعنوان یک باور غلط رد شد. این مطالعه با ارزش ۶۰ ساله ، داده‌های مربوط به کودکان و وزنه برداری را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که بلند کردن وزنه، هیچ خطری برای سلامت جسمی کودک ندارد. در واقع مزایای آن، می‌تواند قابل توجه باشد! یک راه عالی برای پرورش توده‌ی عضلانی و ایجاد استقامت عضلانی که  به تقویت استخوان‌ها و بهبود تراکم استخوان نیز کمک می‌کند. این ورزش می‌تواند به تنظیم وزن بدن کودکان کمک کند، همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و ایجاد  فشار خون نرمال و کلسترول کم، کمک کند.

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.