شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
درد شانه در ورزشکاران و علت آن- آسمان فیتنس

درد شانه در ورزشکاران و علت آن- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | آناتومی بدن | 3 دیدگاه

تاندونیت عضلات اطراف شانه- آسمان فیتنس

درد شانه

شانه دو گروه شامل عضلات چرخاننده شانه و عضلات دو سر بازویی احاطه کرده اند که در حالت کشیدگی فشار بیش از حد یا حرکت ناگهانی در وضعیتی که فرد آمادگی جسمانی برای آن حرکت را نداردمی تواند در محل اتصال خود به استخوان (تاندون) دچار التهاب شوند و برای بیمار، درد آزار دهنده ای ایجاد کند که در خصوصا در شب تشدید می شوند و با فعالیت فرد کمی احساس بهبود می کندهر چند در بعضی از حرکات مانند پوشیدن لباس دچار درد خواهد شد.

درد شانه و علت آن - آسمان فیتنس

تاندونیت  یا التهاب تاندون شانه یکی ار آسیب های ورزشی است که به دلیل استفاده بیش از حد معمول از کتف پیش می آید این آسیب در ورزش هایی مانند شنا، بیس بال و هند بال معمولا شایع است درد معمولا از سر شانه احساس می شود و تا بازوها امتداد می یابد .

زمانی که بازو به بالای سر کشیده شده و پیچ بخورد اتفاق می افتد . در موارد شدید درد در تمام اوقات وجود داشته و حتی ممکن است شما را از خواب عمیق بیدار می کند . منظور از تاندونیت التهاب تادون عضلات است که معمولا با پارگی های خفیف (پارگی میکروسکوپی )همراه است .تاندونیت عضلات مفصل شانه در میان افراد از هر دو جنس شیوع بالایی دارد . ذکر این مسئله نیز حائز اهمیت است که افزایش سن روند تاندونیت شانه را تسریع می کند .  

تمرینات کششی برای بهبود التهاب تاندون شانه

تمرین های کم کردن درد شانه- آسمان فیتنس

تمرینات درد شانه -آسمان فیتنس

درد شانه چپ مهمتر است یا درد شانه راست

درد در ناحیه چپ معمولا با توجه به این ذهنیت که درد شانه چپ یک نشانه بیماری قلبی میباشد بیماران را نگران می کند.

اما درد قلبی اغلب همراه با علایم دیگری مانند درد قفسه سینه و تهوع می باشد و تنها نگران کننده است . درد شانه راست از نظر بالینی و پزشکی به اندازه درد در قسمت چپ اهمیت دارد . ممهمترین مسئله در درمان  این عارضه است که آیا این درد با درد گردن در ارتباط می باشد یا خیر . یکی از تکنیک هایی که می تواند علت شانه درد را از علل یا منشا گردنی جدا کند نوار عصب می باشد که در سایر قسمت ها به نحوه کاملی توضیح داده است .

علت درد در ناحیه چپ همان علل کلی درد مفصلی در آناتومی شانه می باشد اما چون درد قلبی در بسیاری از موارد به شانه چپ انتشار می یابد بسیاری از مردم درد شانه چپ و  بازو چپ را به عنوان علامت ناراحتی  قلبی می دانند . ناراحتی قلبی اغلب با تکان دادن دست تشدید نمی شود و با علایم دیگری مانند تنگی نفس و تعریق و ... همراه می باشد اما درد مفصل شانه چپ که در شب بیمار را بیدار می کند و دایما هست و گاهی کم و زیاد می شود منشا قلبی ندارد .

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.