شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
رژیم غذایی کم کالری چیست؟ - آسمان فیتنس

رژیم غذایی کم کالری چیست؟ - آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | تغذیه | 2 دیدگاه

رژیم غذایی کم کالری:وقتی کالری کم مصرف کنید وزن شما کم خواهد شد. این کم کردن کالری نباید به حدی باشد  که نتوانید نیازهای روزانه تان را برآورده سازید. کاهش وزن سریع با شکست مواجه شده و برای سلامتی مضر است. معمولا کم کردن هفته ای یک  کیلو گرم از وزن بدن  مناسب می باشد. کم کردن بیش از این می تواند در وضعیت طبیعی شما اختلال ایجاد کند واین کاهش وزن پایدار نخواهد بود و دوباره وزنتان زیاد خواهد شد.

رژیم غذایی کم کالری

چقدر وزن کم کردن رژیم غذایی کم کالری کافی خواهد بود؟

معمولا بدن یک انسان معمولی حدود 15درصد چربی دارد. ورزشکاران معمولا کمتر از 10درصد چربی دارند . همه ی ما وقتی مسن تر می شویم وزنمان اضافه می شود .سوخت وساز بدن بعد از25تا30سالگی کاهش پیدا می کند. (کاهش 10کالری در روز در هر سال).

در رژیم غذایی رژیم غذایی کم کالری چند نکته راباید رعایت کرد:

(1)میزان پروتئین مصرفی خود راکنترل کنید. (2)غذاهای پر حجم وکم کالری مثل سالاد سبزیجات مصرف نمایید. (3)ازغذاهای شیرین و قندی کمتر مصرف کنید زیرا این غذاها دارای کالری زیاد بوده اما از نظر وجود موادمغذی کمبود دارد. (4)هیچگاه خود را گرسنه نگذارید،زیرا بااین کار اشتهای شمابه غذا خیلی بیشتر شده وبیش از حد معمول غذا میخورید.در بین وعده های غذایی اگر گرسنه شدید ، می توانید یک سیب ،سالاد یا چیری که شکم شما را پر کرده و گرسنگی تان را ازبین ببرد اما دارای کالری کم باشد،مصرف نمایید. (5)آهسته غذا بخورید تا بتوانید از غذا لذت برده و گرسنگی تان را از بین ببرد.اگر با خوردن سالاد ،غذایتان را شروع کنید می توانید بااین کار از پر خوری پرهیز نمایید.(6)غذاهایی را که می خورید  یادداشت کرده ومیزان کالری آنها را محاسبه نمایید.   گروه ورزشی اسمان تولید کننده دستگاه های باشگاهی مدرن

با کلیک بر روی کلمه محصولات میتوانید از کلیه محصولات دیدن فرمایید.

وهمچنین میتوانید به پیج اینستاگرام مراجعه کرده و با خریداران این محصول اشنا شوید. روی کلمه (asemanfitness1)کلیک کنید.

جهت دریافت برنامه میتوانید عضو کانال فیتنس ما شوید.

روی کلمه(fitnessaseman)کلیک کنید.

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.