شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
مکمل زد ام ای چیست؟- آسمان فیتنس

مکمل زد ام ای چیست؟- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | دارو های بدنسازی | 3 دیدگاه

مکمل زد ام ای - آسمان فیتنس

مکمل زد ام ای ترکیبی از مواد معدنی نظیر روی مونومتیونین آسپارتات، منیزیم آسپارتات و ویتامین B6 می‌باشد. این محصول در آزمایشگاه تهیه شده است. روی یکی از مواد معدنی ضروری می‌باشد که توسط 100 آنزیم در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای فعالیتهای بیوشیمی بدن ضروری می‌باشند. روی یکی از مواد ضروری برای سنتز پروتئین و ترمیم بافتها بعد از صدمه می‌باشد. منیزیم نیز همانند روی یکی از مواد معدنی ضروری می‌باشد که در بسیاری از واکنشهای آنزیمی بدن نقش دارد. منیزیم برای سلامت قلب، متابولیسم و استخوانها می‌باشد. ویتامین B6 در متابولیسم پروتئین نقش دارد و منجر به آزادسازی گلوکز از گلیکوژن می‌گردد .

مکمل zma و فواید آن

شواهد استفاده از ZMA (زد ام ای) :

یکی از مشهورترین تحقیقات بر روی مزایای آنابولیک ZMA مطالعه‌ای بود که در سال 2000 در دانشگاه غرب واشنگتن انجام گرفت. محققان از ورزشکاران NCAA خواستند تا مکمل زد ام ای یا نمونه دارونمای آن را به صورت شبانه و به مدت هشت هفته استفاده کنند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ورزشکارانی که از مکمل های زد ام ای استفاده می‌کردند با رشد 30 درصدی میزان تستوسترون و رشد 4 درصدی عامل رشد مواجه شدند و این در حالی است که افرادی که از نمونه دارونما استفاده کرده بودند با کاهش 10 درصد تستوسترون و کاهش 22 درصدی IGF-I روبرو بودند. علاوه بر این، ورزشکارانی که ازZMA استفاده کرده بودند افزایش قدرت بیشتری را تجربه کرده بودند. این مزایا در حالی رخ دادند که ورزشکاران میزان بیشتری از روی را در مقایسه با رژیم غذایی عادی استفاده می‌کردند. علاوه بر مطالعه موجود در دانشگاه غرب واشنگتن، مطالعات دیگری نیز انجام گرفتند که نشان می‌دهند که روی دارای ویژگیهای آنابولیک می‌باشد. یکی از بروزترین مطالعات مربوط به سال 2007 در دانشگاه سلجوق (ترکیه) می‌باشد که نتایج حاصل از استفاده از مکمل روی توسط ورزشکاران را گزارش می‌دهد. این مطالعه نشانگر افزایش تستوسترون می‌باشد. محققان در دانشکده کشاورزی ایالات متحده نیز گزارش دادند که کاهش روی منجر به کاهش استقامت ماهیچه‌های بدن می‌گردد. این بدین معناست که پایداری روی یکی از موارد مهم برای ورزش می باشد.

محققان دانشگاه غرب واشنگتن نیز به این نتیجه رسیدند که افرادی که از مکمل های منیزیم در طول 7 هفته استفاده کردند توانستند قدرت پاهای خود را به میزان 20% در مقایسه با افرادی که از نمونه دارونما استفاده کردند افزایش دهند. مکمل های روی و منیزیم منجر به کاهش میزان هورمون کاتابولیک کورتیزول می‌شوند. مطالعه‌ای توسط محققان دانشگاه جوستوس لیبیگ نشان می‌دهد که ورزشکارانی که از مکمل های منیزیم به مدت چهار هفته استفاده کردند دارای میزان کورتیزول کمتری بودند. محققان برزیلی نیز بیان کردند که اندکی روی منجر به کاهش کورتیزول خون در مدت دو ساعت می‌گردد. کاهش کورتیزول می‌تواند منجر به افزایش رشد ماهیچه و افزایش حجم گردد زیرا کورتیزول با تستوسترون رقابت کرده و شرایط آنابولیک را کاهش داده و منجر به تجزیه ماهیچه می‌گردد. شرایط آنابولیک برای ایجاد ماهیچه ضروری می‌باشند و این بدین دلیل است که بازیابی بسیار اهمیت دارد: ورزش به تنهایی یک رویداد کاتابولیک محسوب می‌شود. شما باید ماهیچه‌های خود را در باشگاه تحریک کنید اما فرایند رشد با بازیابی آغاز می‌شود.

مکمل زد ام ای و فواید آن در بدنسازی

این امر آغاز فرایند ترمیم و تامین ذخایر گلیکوژن و در نتیجه باز گرداندن بدن به حالت آنابولیک می‌باشد. علاوه بر افزایش تستوسترون و IGF-I و کاهش کورتیزول، ZMAمی‌تواند به طور غیر مستقیم منجر به افزاش هورمون رشد گردد. این امر بسیار ضروری می‌باشد زیرا خواب می‌تواند منجر به افزایش هورمون رشد گردد. افزایش کیفیت خواب می‌تواند به فرایند بازیابی کمک کند. بنابراین مشاهده می کنیم که ZMA دارای تاثیری بر روی هورمون های آنابولیک بدن و توانایی بازیابی می‌باشد .

میزان و زمان مصرف مکمل های ZMA (زد ام ای) :

 

مکمل زد ام ای به صورت قرص یا کپسول و یا به عنوان ZMA خالص یا بخشی از مکمل های افزایش تستوسترون عرضه می‌شوند .ZMA  همچنین ممکن است بخشی از داروهای کمک به خواب باشد. مقدار استفاده از آن بسیار مهم می‌باشد: 450 میلی‌گرم منیزیم، 30 میلی‌گرم روی و 11 میلی‌گرم B6. بسیاری از محصولات ZMA دارای این نسبت می‌باشند. این محصول باید روزانه یک بار استفاده شود، قبل از خواب با معده خالی. این امر بدلیل اثرات خواب آور بودن محصول ضروری می‌باشد. در روزهایی که‌تمرین ندارید هم میتوانید قبل از خواب از این مکمل استفا ده کنید - ZMAزد ام ای، کاملا طبیعی بوده و هیچگونه عوارضی ندارد. میزان مصرف ممکن است بر حسب محصولات متفاوت باشد اما همیشه از دستورات موجود بر روی برچسب پیروی کنید.

مزایای مصرف مکمل‌ زد ام ای و کارایی آن :

مکمل زد ام ای‌ حاوی زینک ،منیزیم و ویتامین B6 می باشد که به طور آشکار موجب افزایش سطح هورمون های آنابولیک و قدرت عضلات در ورزشکاران حرفه ای می شود. همچنین ترکیب نوین زینک در این مکمل سبب افزایش استقامت، رشد و خوابی آسوده می گردد. برای نتیجه گیری بهتر با مکملهای کراتین، گلوتامین، اچ-ام-بی، و دیگر مکملهای افزایش دهنده قدرت و ریکاوری استفاده شود

ویژگی های  مکمل زد ام ای :

✅کمک به رشد عضلات ، قدرت و یک خواب آرام

✅پشتیبانی از سنتز پروتیین و ایمنی بدن

✅افزایش جذب روی ، منیزیم

✅حمایت از سلامت استخوانها

✅آرامش ، تمرکز و کاهش استرس

✅ارتقاء سطح تستسترون و قدرت عضلات      

 

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.