شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
ورزش کراس فیت و اطلاعاتی در مورد آن- آسمان فیتنس

ورزش کراس فیت و اطلاعاتی در مورد آن- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | ایروبیک | 4 دیدگاه

ورزش کراس فیت - آسمان فیتنس

کراس فیت با تمرین دادن ورزشکار در هر 3 سیستم موجود ( فسفاژن – اسیلاکتیک – هوازی ) بدن ورزشکاران را برای رویایرویی با شرایط سخت آماده می کند ورزشکاران با کالری سوزی بالا ( بین 500 تا 1000) در حداقل زمان ( 10تا 20 دقیقه ) مواجه می شود در مقابل تمرینات بدن سازی وزنه برداری و ... مقدار قابل توجه ای می باشد . کراس فیت با استفاده از حرکات کامپاد ( چند مفصله ) کمترین آسیب را به مفاصل می رساند زیرا فشار وارد شده به بدن در مفاصل مختلف پخش می شود ( مثلا یک روز فقط به مفصل پا یا سرشانه فشار وارد نمیشود ) ورزش های کراس فیت از انواع ورزش های انفجاریه که به شکل مداری ( پشت سر هم ) انجام می شود و استراحت بین آن ها بسیارکوتاه است ( 10 ثانیه )

کراس فیت

بر مبنای ژیمناستیک – وزنه برداری ( المپیکی ) پلیومتریک و تمرینات هوازی پر شدت ( دو سرعت – دو صحرایی قایق رانی – شنا – اسکی – طناب زنی و ...) می باشد . استفاده از حرکات ژیمناستیک در تمرینات کراس فیت باعث افزایش انعطاف حرکتی در تمرینات میشه نمونه های دیگر از تمرینات اصلی این ورزش – شنا – درازنشست – و انواع بارفیکس است درکراس فیت اغلب از کتل بل ( وزنه ای شبیه زنگوله که دسته ای بالای سر آن قرار دارد ) توپ های طبی طناب های کوهنوردی ( بتل روپ ) کش های – بوسوبال – چکش – کراس فیت طناب پرش و دستگاه پاروزنی استفاده می شود . در کراس فیت شما با انجام حرکات ( پلیومتریک ) تکنیکی هماهنگی عصبی و عضلانی خود را افزایش داده و با تمرکز بر اجرای صحیح این حرکات علاوه بر افزایش قدرت بدنی قدرت ذهن خود را نیز افزایش می دهید . تمرینات هوازی پر شدت علاوه بر افزایش قدرت عضلانی قدرت هوازی و استقامتی ( قدرت پمپاژ قلب ) فرد ورزشکار را بالا می برد .

کراس فیت میتونه گزینه خیلی خوبی برای افزایش استقامت باشه و برای دوره های کوتاه و به طور فصلی و ایجا تنوع استفاده بشه . امکان آسیب دیدن یکی از خطرات بالایی است که فرد با شرکت در برنامه های بسیار فشرده ای نظیر کراس فیت به آن دچار می شود مخصوصا اگر به تازگی یا در گذشته آسیب جسمی دیده باشید . نه تنها انجام خود تمرین ها همراه با خطر است بلکه انجام آن ها میتونه خطر افزایش آسیب های بعدی یا تشدید آسیب های گذشته رو هم افزایش بده از این رو نیاز به آمادگی بالایی داره . تقریبا تمام باشگاه های کراس فیت دوره هایی را که اصطلاحا به آنها ( on ramp ) یا (Elements ) می گویند را اجرا می کنند . این دوره ها عموما بین 2 هفته تا 1 ماه طول می کشند و در آن به شما 9 حرکت اساسی کراس فیت آموزش داده خواهد شد . این دوره ها بخشی ضروری برای این ورزش و برای جلوگیری از آسیب دیدگیه ...

 

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

مصطفی شیرازی 09126862759

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.