شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
10 نکته طلایی برای افزایش حجم در بدنسازی- آسمان فیتنس

10 نکته طلایی برای افزایش حجم در بدنسازی- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | بدنسازی | 1 دیدگاه

10 نکته طلایی برای افزایش حجم در بدنسازی- آسمان فیتنس

یکی از دوران مهم در رشته ورزش بدنسازی ، دوران حجم است . بسیاری از افزاد با اینکه هزینه زیادی می کند اما از در این دوران از افزایش حجم عضلات خود راضی نیستند . گروه ورزشی آسمان فیتنس با توجه به نیاز بدنسازان برای آگاهی از این دوره 10 نکته طلایی و کاربردی برای داشتن حجم عضلات بیشتر را در این مقاله گردآوری نموده است . با ما همراه باشید .

گروه ورزشی صنعتی آسمان فیتنس ضمن ارائه مطالبی در مورد رشته بدنسازی و فیتنس در تولید تجهیزات بدنسازی نیز پیشگام بوده و توانسته با افزایش کیفیت محصولات خود روز به روز در این عرصه بدرخشد .

10 نکته برای افزایش حجم عضلات :

  • شماره1 :  تمرین را جدی بگیرید .

چگونه عضلات حجیم داشته باشیم

یکی از چیزهایی که قهرمانان را از افراد فقط بزرگ جذا متمایز می کند این است که قرمانان همیشه با هدف های واضح و مشخص به باشگاه می روند. بدنسازی شاید تفریح باشد ولی بیهوده و پوچ نیست . هرگز اجازه ندهید حواس پرتی خارج یا داخل باشگاه سرعت تمرینات بدنسازی شما را کاهش دهد و یا شدت تمرین را کاهش دهد.

  • شماره2 :  ست ها را تا ناتوانی یا فراتر از آن ادامه دهید.

افزایش حجم عضلات - آسمان فیتنس

همه بدنسازان موفق روی این نکته توافق ندارند، اما درصد قابل توجه ای از آنها ادعا می کنند که کلید موفقیت این است که شما ست های تمرینی را تا جایی ادامه دهید که حتی یک تکرار کامل هم دیگر نتوانید انجام دهید. سپس استراحت کنید یا باتکنیک هایی مشابه تکرارهای اضافه،ست های نزولی یا سیستم تقلبی،ست را ادامه دهید.

  • شماره3:همیشه برای یک فیزیک متناسب کوشش کنید

این جمله در ایتدا بیشتر از آن چه بنظر می رسد پیش پا افتاده است. در تمرین این بدین معناست که بعضی چیزهایی که بدنسازان به آن سخت دست پیدا می کنند انجام دهید. به طور مثال با تمرکز کردن روی ضعیف ترین قسمت های بدن با تمرین دادن آنها در ابتدای جلسه تمرینی با مقدار و شدت بیشتر و کمتر تمرین دادن قسمت های قوی تر بدن  .

  • شماره 4:شما باید اسکات، پرس سینه و ددلیفت انجام دهید.

 

بعضی از قهرمانان مانند رونی کولمن ،همیشه این سه حرکت لیفتی را قدرتمند انجام داده اند ولی افراد دیگر اعتقاد دارند که به این حرکات بیش از حد اهمیت داده می شود و باید از قلم بیفتند. اگر این حرکات برای شما موثر هستند انها را در روال تمرینی خود انجام دهید.

  • شماره 5: ایمن تمرین کنید،پشیمان نشوید .

افزایش حجم عضلات- آسمان فیتنس

گرم کردن بدن ممکن است شبیه یک کار عادی که نیازی به آن نیست به نظر بیاید ،البته تازمانی که آسیب ندیده اید. یکی از بهترین درس ها برای یادگیری از کسانی که بطور جدی از کشیدگی های عضله ،رگ به رگ شدن و پارگی عضله رنج می برند این است که چگونه از این آسیب دیدگی ها دوری کنیم ، که این بطور جدی میتواند تمرین شمارا کوتاه کند و روند حجم آوردن شما را معکوس کند. گرم کردن هرقسمت از بدن با ست های سبک تر ، به صورت هرمی تا سنگین ترین ست ها و داشتن یک سری انتخاب وزنه های حساب شده می تواند شما را از آسیب دیدگی دور کند.

  • شماره 6 :  هر ست را سخت تر انجام دهید  نه آسان تر

با بالا بردن وزنه ها به سرعت یا تکرار های ناقص ،شما می توانید وزنه های سنگین تری استفاده کنید. اما در این حالت عضلاتتان کمتر کار می کند و احتمال آسیب دیدگی را افزایش می دهید. وزنه ها را در یک دامنه کامل از حرکت و با یک سرعت کنترل شده بلند کنید.

  • شماره 7 :  تمرینات رابه صورت منظم تغییر دهید

فواید بسیار کمی شیوه ها تمرینی یکسان در طول ماه ها و حتی سال ها وجود دارد. اما تغییر دادن بیشتر تمرینات به صورت منظم،به سیوه های تمرین نظم میبخشدو عضلات را در راه ها و چالش های جدیدی برای رشد قرار می دهد.

  • شماره8 :  تغذیه مهم ترین است .

افزایش حجم در بدنسازی آسمان فیتنس

شما قبل و بعد از تمرین وعده غذایی میخورید(که ممکن است یک نوشیدنی پروتئینی باشد)که این وعده های غذایی دارای بیشترین اهمیت برای رشد هستند. علت آنکه بیشتر افراد حجم خود را از دست می دهند تغذیه ناقص و در نتیجه تمرین ناقص است. بنابراین مطمئن باشید که شما به اندازه کافی پروتئین و دیگر مواد غذایی لازم در طول هر روز دریافت میکنید و رژیم غذایی مناسبی جهت افزایش وزن و حجم را رعایت می کنید.

  • شماره9 :  تکرارهایی با تعداد متوسط در بیشترین زمان ها بهترین هستند

بعضی از قهرمانان در سنگین ترین ست هایشان به سمت 4تا7 تکرار می روند و همچنین کمتر پیش می آید که تکرارهایی در محدوده 13تا20 انجام دهند اما بیشتر آنها طرفدار8تا12 تکرار در هر ست هستند. ساق پا و عضلات شکم برای این قانون عمومی استثنا هستند و در فرکانس های بالا و تکرارهای 13تا20 بهتر واکنش نشان می دهند.

  • شماره10 :  ثبات داشته باشید تا در بلند مدت برنده باشید

افزایش حجم عضلات- آسمان فیتنس

بدنسازی یک ماراتن است نه یک دوی سرعت. به جز دوسال اول تمرین ،پیشرفت بدنی شما بسیار آهسته اتفاق می افتد. افرادی که تغییرات بزرگ را می سازند کسانی هستند که به طور پیوسته برای سال ها با عشق و شدت تمرین می کنند و کسانی هستند که از طریق افزایش دانش و آگاهی خود و با صبر به افزایش عضلات خود می پردازند.      

جهت دریافت برنامه تمرینی میتوانید عضو کانال فیتنس ما شوید و با برنامه های مختلف و حرفه ای برای فیتنس و بادی بیلدینگ استفاده نمایید.

باکلیک بر روی کلمه محصولات میتوانید از کلیه محصولات دیدن فرمایید.

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.