شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
کازئین چیست و فواید آن-آسمان فیتنس

کازئین چیست و فواید آن-آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | مکمل | 4 دیدگاه

همه چیز در مورد کازئین - آسمان فیتنس

کازئین یک پروتئین با جذب آهسته است که عموما به عنوان مکمل  روزانه آن را دریافت می کنیم . این پروئین اسید وآمینه های خود را به آهستگی آزاد می کند بنابراین مصرف آن قبل از خواب است چرا که باعث ریکاوری کاهش از کار افتادگی عضلات به هنگام خواب می شود . همچنین چندین مطالعه افزایش رشد عضلات را در کنار تعداد زیادی از منافع دیگر گزارش کرده اند .

کازئین چیست؟- آسمان فیتنس

ویژگی های پروتئین کازئین

شیر شامل دو نوع پروتئین وی و کاز ئین است . درصدی که شیر از پروتئین کازئین به خود اختصاص داده 80% و درصدی که شیر از پروتئین وی به خود اختصاص داده 20% است . مانند سایر پروتئین های حیوانی این پروتئین هم یک منبع کامل پروتئینی است و این به این معنا است که این پروتئین تمام اسید آمینه ضروری بدن شما را برای رشد و ترمیم به آن نیاز دارید فراهم می کند .  

انواع پروتئین کازئین :

  1. کازئین میسلار همان شکل معروف کازئین که هضم آهسته دارد .
  2. کازئین هیدرولیز شده شکلی از کازئین است که از پیش هضم شده است و به سرعت جذب میشود .
کازئین چیست و فوائد آن- آسمان فیتنس

محتویات مکمل کازئین

هر اسکوپ از این پودر 33 گرم است که شامل 24 گرم پروتئین ˓3 گرم کربوهیدرات و 1گرم چربی است و بسته به نوع برن آن می تواند شامل املاحی مانند کلسیم باشد .  

تفاوت کازئین با پودر آن

  1. کازئین به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد تا وی این جمله به این معناست که پروتئین کازئین آمینواسید های مورد نیاز برای عضلات شما را در یک زمان نسبتا طولانی فراهم می کند حتی زمانی که بدن شما برای مدتی غذا دریافت نمی کند و این باعث می شود تا به سلول های شما کمک کند تا پروتئین سنتز کنند و به همین خاطر به عنوان آنتی کاتابولیک شناخته می شود .
  2. هضم آهسته کا زئین نسبت به پروتئین وی در بالا به این که پروتئین کازیین هضم آهسته ای دارد اشاره شد ولی پروتئین وی بر خلاف آن هضم سریعی دارد و این یکی از مهم ترین تفاوت های این دو پروتئین است .

مزایای پروتئین کازئین

  1. خاصیت آنتی باکتریال و تقویت کننده سیستم ایمنی در بعضی از مطالعات سلولی مشاهده شده است که این پروتئین می تواند اثرات ضد میکروبی تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشار خون را داشته باشد .
  2. تاثیر بر روی سطح تری گلیسیرید . در یک مطالعه که برروی 10 نفر داوطلب دارای اضافه وزن انجام شده است شاهد کاهش سطح تری گلیسیرید بوده اند .
  3. کاهش رادیکال بعضی از پپتایدهای پودر کازیین میتواند اثر آنتی اکسیدانی داشته باشد و با رادیکال های آزاد مبارزه کند . 4-کاهش چربی در یک مطالعه که در طی 12 هفته انجام شده است افرادی که این پروتئین را دریافت می کردند 3 برابرکاهش در چربی را نسبت به افراد پلاسبو تجربه کرده اند

  عوارض مصرف پروتئین کازئین

نتایج مطالعات حاکی از این است که هیچ اثر منفی ای بر روی سلامتی شما ندارد اما این پروتئین در افرادی که محدودیت مصرف پروتئین دارند مانند کسانی که به صورت دائم مبتلا به مشکلات کلیوی و کبدی هستند .

 

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.