شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
گودی کمر و راه درمان این عارضه -آسمان فیتنس

گودی کمر و راه درمان این عارضه -آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | آناتومی بدن | 0 دیدگاه

گودی کمر - آسمان فیتنس

قوس کمر یا همان گودی کمر می تواند در هر سنی بروز کند. شرایط خاص، از جمله پوکی استخوان (ضخیم شدن استخوان یا ضعف استخوان)، چاقی، دیسکیت (عفونت فضای دیسک مهره)، اختلالات عصبی و عضلانی، کیفوز (انحنای بیش از حد خارج از ستون فقرات)، اسپوندیلولیستزیس (لغزش یکی از مهره ها بر دیگری) ، دیسپلازی مفصل ران (سوء پیوند) و آکوندروپلازی (کوتوله گرایی) می تواند عامل انحنای بیش از حد داخلی ستون فقرات باشد. لوردوز نیز می تواند نتیجه وضعیت بدنی نادرست باشد.

گودی کمر

  اگر خمیدگی ستون فقرات بیش از حد معمول باشد و به سمت داخل پیش برود گودی کمر به صورت عارضه ظاهر می شود ، که  بر بخش پایینی کمر و گردن تاثیر می گذارد . این عارضه فشار زیادی بر ستون فقرات وارد می کند و موجب می شود که دچار کمر درد شوید . در صورتی که درد شدید شود یا درمانش نکنید بر توانایی حرکتی شما اثر می گذارد .

در این مقاله از گروه ورزشی آسمان فیتنس با من همراه باشید تا بهتون بگم :

این عارضه دقیقا به چه وضعیتی گفته می شود ؟

از چه راه هایی آن را تشخیص می دهد؟

 راه درمانش چیست ؟ 

راه درمان گودی کمر

درمان گودی کمر وابسته به این امر است که خمیدگی پیش آمده تا چه حد شدید باشد و اینکه چرا به آن مبتلا شده اید در صورتی که جهت منحنی بخش پایین کمرتان زمانی که به جلو خم می شوید تغییر کند و از حالت خمیده خود بیرون بیایید زیاد لازم نیست درباره آن نگران باشید .در این حالت می توانید با فیزیو تراپی و ورزش روزانه وضعیت اش را تحت کنترل خود ذر آورید ولی اگربه جلو خم شوید و گود ی کمر در همان میزان قوس سابقش باقی بماند شما به گود ی کمر شدید مبتلا هستید .  

گودی کمر

نشانه ها و علائم گودی کمر

  یکی از متداول ترین علائمی که به وجود گودی کمر اشاره دارد درد عضلانی است . هنگامی که ستون فقرات تان به طرزغیر عادی  ای خمیده شده است عضله ها به جهت مختلفی کشیده می شوند . این مسئله موجب می شود عضله ها منقبض شوند یا اینکه فرد دچار گرفتگی عضلانی شود .در صورتی که مبتلا به گودی  کمر  هستید درد ان به گردن ˓شانه و بخش بالایی کمر هم سرایت می کند . حتی ممکن است در حرکت گردن یا پایین کمرتان هم به مشکل بخورید شما می توانید با دراز کشیدن روی سطحی صاف بررسی کنید و ببینید بین انحنای گردن و کمرتان تا سطح مورد نظر چه مقدار فضا هست .

 

اگر به راحتی می توانید دست تان را در فضاهای بین گردن یا کمر حرکت دهید پس احتمالا به گود ی کمر مبتلا هستید در بیشتر مردم گودی کمر مشکل آنچنان جدی ای برای سلامتیشان به وجود نمی اورد ولی باید در حفظ سلامتی ستون فقرات نهایت تلاشمان را به کار ببریم ستون فقرات عضو مهمی است زیرا مسئول حجم زیادی از حرکت های بدن و انعطاف پذیری آن است در صورتی که به دنبال درمان گودی کمر نرویم ممکن است در بلد مدت مشکلاتی برای درمان به وجود بیاورد و به ناراحتی هایی در رابطه با ستون فقرات کمربند کفلی پاها و اندام های داخلی مبتلا شویم   گود کمر در بیشتر مردمی که به آن مبتلا هستند نیاز به درمان ندارد و با چند حرکت اصلاحی بهبود پیدا میکنند درمان گودی کمر وابسته به این امر است که گودی تا چه حد شدید است . 

 

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.