شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آدیپونکتین هورمون چربی سوزی- آسمان فیتنس

آدیپونکتین هورمون چربی سوزی- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | فیتنس | 2 دیدگاه

آدیپونکتین-آسمان فیتنس

آدیپونکتین (انگلیسی: Adiponectin‎)

یک هورمون پپتیدی است که در انسان از بافت چربی ترشح می‌شود و بر متابولیسم چربی و گلوکز مؤثر است. آدیپونکتین با افزایش حساسیت کبد به انسولین، میزان خروجی گلوکز از کبد را کاهش می‌دهد، همچنین مصرف گلوکز در عضلات را افزایش داده و مانع افزایش قند خون می‌شود. آدیپونکتین در سایر جانوران نیز مشاهده می‌شود و در انسان از ۲۴۴ اسیدآمینه تشکیل شده است. در این مقاله همراه گروه ورزشی صنعتی آسمان فیتنس باشید .

آدیپونکتین یک هورمون پیتیدی در انسان است ، یعنی یک هورمون با منشا پروتئینی که در متابولیسم (سوخت و ساز )گلوکوز و چربی نقش مهمی ایفا کرده و همچنین اشتهای تان را کنترل میکند . این هورمون باعث افزایش حساسیت کبد نسبت به انسولین می شود . این هورمون وظیفه سوزاندن چربی های بدن را برعهده دارد و در کاهش اشتهای تان نقش مهمی دارد . افزایش مصرف گلوکز افزایش حساسیت به انسولین و کاهش وزن از دیگر حوزه عملکرد این هورمون است . سطح پایین این هورمون باعث مقاومت به انسولین شده بنابراین نیاز بدن به تولید و ترشح این هورمون را افزایش داده انسولین بیشتر را مطالبه مینماید و این یعنی فشار هر چه بیشتر به غدد . مشکل دیابت افزایش وزن  و چاقی  ست .

هورمون آدیپونکتین سوخت و ساز قند، چربی و وزن بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد در واقع آدیپونکتین موجب کاهش گلوکونئوژنز، افزایش برداشت گلوکز، فروگشت چربی، افزایش حساسیت به انسولین و کاهش وزن می‌شود.

چربی سوزی - آسمان فیتنس

راهکار ....

دوستان وزن و چربی خود را در حد ایدال نگه دارید . در هنگام رژیم چربی های مفید مانند روغن زیتون /روغن ماهی / امگا /و مغز ها ... را به هیچ وجه از رژیم غذایی حذف نکنید .   مغزها   

ورزش های خیلی سنگین نداشته باشید . استرس و وسواس نداشته باشید استرس و وسواس به شدت سطح کورتیزول در خونتان را بالا میبرد .  

 ضربان قلب ...

ضربان قلب نقش مهمی در چربی سوزی دارد ... بنابراین هر شخصی باید در محور ضربانی مختص با توجه به سن و سابقه تمرینی خود ورزش و تمرین داشته باشد سن خود را منهای عدد 220 کرده و عدد بدست آمده را ضربدر 60الی 75 درصد نموده تا حوزه ضربانی برای چربی سوزی مختص خودتان را پیدا کنید .   کمتر و بیشتر از این محدوده عملا چربی سوزی انجام نمیشود و بیشتر از 75 درصد عدد بدست آمده بدن را از فاز چربی سوزی خارج کرده و پروتئین عضلات شما برای تولید انرژی شکسته میشود نه چربی ... و شما فقط آترفی (از بین رفتن و سوختن عضله )خواهیدداشت . به این جریان ... فاز کاتابولیسم عضلات میگویند بسیاری از مشکلات ناشی از افزایش و ناتوانی در کاهش وزن ...بعلت کاهش وجود هورمون (آدیپو نکتین )و یا عدم بالانس یا نبود تعادل هورمونهای مورد نیاز از این دست بوده که در بدن تان همواره کار چربی سوزی و کاهش وزن مختل میشود . در حالیکه رژیم غذایی و ورزش شدید هم دارید . 

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.