شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
تاثیر رژیم و ورزش بر سینه بانوان- آسمان فیتنس

تاثیر رژیم و ورزش بر سینه بانوان- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | فیتنس زنان | 0 دیدگاه

تاثیر رژیم و ورزش بر سینه بانوان- آسمان فیتنس

خیلی از خانم ها وقتی تصمیم می گیرند که به بدنسازی و رشته های مربوطه بروند به دنبال فرم دهی یا افزایش سایز سینه خود هستند . با گروه ورزشی  آسمان فیتنس همراه باشید . در این مقاله لازم بود یک توضیحی در این زمینه داشته باشیم . در ابتدا باید گفت که منظور از سینه در بانوان چیست ؟

بخش زیادی از حجم سینه بانوان را چربی تشکیل می دهد ، شکل ویژه پستان ها و جایگاه مخصوصشان از طریق رباط های خاصی که بافت پستان ها را در بر گرفته و آنها را حفاظت می کنند تعیین می شود . این رشته ها که به رباط های کوپر معروفند در دوران حاملگی و کهولت سن ، شل و یا کشیده می شوند و سبب آویزان شدن سینه ها می شود .

توجه کنید که تغییر در ساز سینه ها مربوط به میزان ذخیره چربی موجود در آن است و تمرینات بدنسازی تنها عضلاتی که در زیر پستان ها قرار گرفته است را رشد خواهند داد که می تواند مقداری سینه ها را بزرگتر نشان دهد اما در خوش فرم کردن سینه بسیار اثر گذار است .

به طور کلی چربی های ذخیره شده در بدن ( مردان یا زنان ) به صورت موضعی از بین نمیس رود یعنی بافت چربی به نسبت مشخصی از تمام  اعضای بدن کم می شود و نمی توانید فقط قسمت خاصی را لاغر کنید .

یک باور اشتباه

باور غلطی که عموم تصور می کنند با انجام تمرینات شکم یا پهلو چربی های شکم و پهلو از بین می برود! پس توچه کنید که اگر روی عضلات سینه کار کنید چربی های این ناحیه از بین نمی رود بلکه رژیم غذایی شما تعیین کننده کوچک یا بزرگ شدن سینه ها است و ورزش کردن فقط باعث می شود عضلات سینه بزرگتر و قوی تر شود ( عضله سینه از بافت چربی آن مجزا است ) و در نتیجه بافت کلی سینه خوش فرم تر شود .

بهترین و موثر ترین راه برای کاهش سینه 

اگر به دنبال کاهش سایز سینه هستید انجام ورزش های هوازی بهترین راه است . این تمرینات موجب افزایش سوخت و ساز و کلهش چربی در کل بدن می شود ، یعنی نباید انتظار داشت که این تمرینات فقط روی چربی سینه تاثیر داشته باشند . علاوه بر تمرینات هوازی کار کردن با وزنه و تمرینات بدنسازی هم بر روند کاهش وزن و فرم دادن به سینه ها تاثیر گذار خواهد بود .

ساز سینه

بزرگی و یا کوچکی سینه ها درست به مانند داشتن شکمی صاف و یا چاق می ماند اگر چه دلایل مختلفی مانند ژنتیک و وراثت مهم هستند  اما مهمترین دلایل آن انتخاب است . اگر بیمار نیستید پس خودتان انتخاب کرده اید تا چاق باشید ، لاغر باشید و سینه های کوچکی داشته باشید . نمی توان فقط با خوردن و خوابیدن شکمی صاف و سینه هایی خوش فرم داشت بلکه این ورزش و تمرینات بدنی است که از شما آنچه دوست دارید خواهد ساخت پس به بدنسازی به عنوان یک هنر بنگرید و آن را بیاموزید. 

تاثیر رژیم و ورزش بر سینه زنان

بافت سینه

  در آناتومی بدن انسان تفاوتی بین بافت سینه و عضله سینه وجود دارد . ما یک عضله سینه ای داریم که هم در بانوان وجود دارد و هم در آقایان و یک اندام و بافت داریم که از بافت چربی و غدد مربوطه و لوبول و عرق و اعصاب تشکیل شده در واقع روی عضله سینه ای قرار گرفته وبیشتر ترکیب آن از چربی تشکیل شده . اما تمرینات ورزشی اگر به سبک افزایش حجم و سایز باشند تنها باعث افزایش حجم عضله سینه ای خواهد شد که البته این رشد عضله در بانوانی که هورمون استفاده نمی کنند بسیار و بسیار کمتر از آن است که بتواند تاثیری روی بافت سینه داشته باشد و اما اگر تمرینات به صورت هوازی و کاهش وزن باشد و رژیم کاهش وزن نیز در کنار کار قرار گیرد قطعا همانند سایر چربی های بدن چربی بافت سینه ای آب خواهد شد و هر چقد هم بالا سینه یا زیر سینه زده شود مانع این موضوع نخواهد شد .

تاثیر ورزش بر بافت سینه بانوان - آسمان فیتنس

پس اگر فردی اضافه وزن داشته باشد و نخواهد در هنگام کاهش وزن از سایز سینه های او کاسته نشود تقریبا هیچ راهی وجودندارد جز کاهش وزن بسیار بسیار آرام مثلا در یک ماه یک کیلو گرم و در کنار همین موضوع هم نهایت می تواند ده درصد وزن خود را بدون کاهش سایز سینه کم کند این چالشی برای فیت نس کاران خانم است که اگر بخواهند درصد چربی خود را بیش از حد کم کنند قطعا با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد یک خانم هرگز نباید درصد چربی بدنش کمتر از پانزده درصد برسد این برای آقایان چهار تا پنج درصد است تفاوت ها فیزیولوژیک در جنسیت بسیار مهم است .

در پایان دنبال حرکتی نباشید که باعث فرم دهی سینه شما شود چون این بافت عضله است که تحت تاثیر تمرین قرار میگیرد نه چربی و این تاثیرپذیری به آن حد نیست که در ظاهر سینه تاثیر داشته باشد و بافت چربی سینه بانوان با ورزش یا کوچک می شود یا همان می ماند ....این مطالب خیلی خوش آیند نیست اما واقعیت است .... لازم به ذکر است تقریبا هرچقدر ماساژ و مثل یخ درمانی و یا انواع کرم ها در لیفت شدن شکم موثر است در سینه هم موثر خواهد بود .

 

 

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.