شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
بادکش و تاثیر آن بر عضلات و بدن-آسمان فیتنس

بادکش و تاثیر آن بر عضلات و بدن-آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | آناتومی بدن | 5 دیدگاه

بادکش  چیست ؟- آسمان فیتنس

یکی از راه های درمانی از زمان های دور در آسیا بادکش بوده که امروزه حتی با وجود پیشرفت علم پزشکی بسیار رایج شده است . گروه ورزشی آسمان فیتنس با گردآوری این مقاله به شما دوستان عزیز در کسب اطلاعات در مورد بادکش درمانی یاری می رساند . با آسمان فیتنس همراه باشید .

بادکش درمانی و تاثیر آن بر عضلات و بدن

بادکش درمانی چیست ؟

عملی است که در آن فنجان هایی از جنس پلاستیک را بر روی پوست قرار داده و هوای داخل آن را به بیرون می کشند .این عمل باعث مکیده نتیجه دایره سرخ یا بنفش رنگی را از خود به جا می گذارد که شاید بسیاری از آن ها را بر روی بدن ورزشکاران المپیکی دیده باشید . بادکش به دو نوع تر و خشک تقسیم میشود .در بادکش خشک صرفا به عمل ساکشن و مکیده شدن بسنده میکنند ولی در بادکش تر که در طب فارسی به حجامت شهرت دارد محل بادکش را برش می دهند تا خون جمع شده را در آن تخلیه شود خون بادکش تر یا به صورت واحد (قرار گرفتن فنجان بر روی یک نقطه )و یا به صورت متحرک (همانند عمل ماساژی که در آن مکش جایگزین فشار دادن شده است)انجام میگیرد .

فواید بادکش برای ورزشکاران

بادکش برای رفع خستگی و گرفتگی های عضلانی بعد از تمرین معجزه میکند . بگذارید برایتان مثالی بزنم : اگر شما هر روز دستتان را با جسم زبر بسایید یا سمباده بزنید چه اتفاقی می افتد ؟بدون شک بعد از مدتی آن قسمت پینه خواهد بست این پاسخ بدن به آسیب شده است . عضلات شما هم به همین شکل است وقتی ورزش میکنید به عضلاتتان فشار آمده باعث ایجاد پارگی های میکروسکوپی در عضلات می شود البته این پارگی که می گوییم با پارگی همسترینگ متفاوت است به مرور زمان این بافت آسیب دیده و به اصطلاح پاره شده بهبود یافته و عضلاتتان رشد خواهد کرد .  

بادکش درمانی و تاثیر آن بر عضلات و بدن

 

دلایل استفاده از بادکش درمانی : 

  1. یکی از علل درد و خستگی قسمتهای مختلف بدن تجمع بعضی مواد نظیر اسید لاکتیک و سایر مواد زاید سلولی در مویرگ های سطحی بدن است که معمولا با اختلال در خونسازی موضعی همراه است . بادکش با ایجاد خلاء باعث انبساط عروق سطحی تجمع خون در موضع و افزایش خون رسانی موضعی می شود . در نتیجه اکسیژین و غذای بیشتری به سلولها رسیده درد و خستگی رفع می گردد.
  2. بادکش های متناوب و مکرر با جذب خون به عضلات در رفع لاغریهای موضعی و افزایش بافت ماهیچه ای موضع بادکش موثرند .
  3. بادکش با تحریک روده ها و دستگاه گوارش در درمان برخی از بیماریهای گوارشی نظیر زخم معده –تنبلی روده کمک کننده است
  4. بادکش با ایجاد فشار منفی باعث ایجاد منفی باعث انبساط عضلانی شده در رفع اسپاسم عضلانی که علت بسیاری از درد های موضعی هستند کمک می کند .
  5. بعضی دردهای عضلانی بر اثر درگیر شدن اعصاب حسی بین ماهیچه ها یا بافت پیوندی سخت شده ایجاد می شوند لذا با بادکش نمودن در بسیاری از مواد این فشار از روی عصب برداشته شده درد تسکین می یابد . 

 

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.