شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
گرم و سرد کردن بدن در تمرینات ورزشی- آسمان فیتنس

گرم و سرد کردن بدن در تمرینات ورزشی- آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | ایروبیک | 0 دیدگاه

گرم و سرد کردن بدن در تمرینات ورزشی - آسمان فیتنس

گرم کردن نه تنها باعث کاهش احتمال آسیب دیدگی می شود بلکه تاثیر ورزش را نیز بیشتر کرده و مانع از کشیدن تمام عضلات می شود. گرم کردن بدن قبل از ورزش باید تمام عضلات را در بر گیرد همچنین به خوبی و با رعایت چند نکته انجام شود وگرنه نه تنها از آسیب دیدگی جلوگیری نکرده بلکه موجب آسیب نیز می شود اهمیت گرم کردن بدن قبل از ورزش فعال شدن سیستم قلب و عروقی و تامین شدن اکسیژن مورد نیاز عضلات افزایش جریان خون بدن افزایش حرارت بدن افزایش قابلیت ارتجاعی عضلات و کاهش خطر آسیب دیدگی کاهش گرفتگی عضلات آماده سازی رباط ها مفاصل و عضلات برای انجام حرکت ورزشی خاص آماده سازی روان تمرکز و ذهن ورزشکار تولید انرژی با ایجاد تعادل در هورمون ها و تولید اسیدهای چرب و کربوهیدرات .

اصول گرم کردن و سرد کردن بدن در بدنسازی- آسمان فیتنس

نکاتی برای گرم کردن درست

به طور کلی قبل از انجام ورزش های سنگین از مهارت های تمرینی خاصی استفاده می شود که گرم کردن نامیده می شود برای مثال برای دونده ها چند دقیقه دویدن خیلی آهسته سپس دویدن به حداکثر سرعت برای درگیر کردن تمام ماهیچه ها مناسب است . برای گرم کردن درست بهتر است آهسته آهسته ضربان قلب خود را زیاد کنید بنابراین از حرکات آهسته و ساده شروع کنید رفته رفته سرعت حرکات را افزایش دهید از حرکات کششی برای گرم کردن اصلا استفاده نکنید بهترین زمان برای انجام حرکات کششی بعد از ورزش برای سرد کردن بدن است . معمولا بعضی از ورزشکارن از حرکات کششی برای گرم کردن استفاده می کنند در حالی که این کار باعث کاهش کارایی بدن می شود .جالب است بدنید اگر حتی بدن خود را گرم نکنید بهتر از زمانی است که با حرکات کششی خود را گرم کنید حرکات کششی بیش از حد عضلات را منبسط کرده و مانع از منقبض شدن دوباره عضلات می شود .

اصول گرم کردن و سرد کردن بدن در بدنسازی- آسمان فیتنس

سرد کردن بدن

گرم و سرد کردن بدن در تمرینات ورزشی :حرکات کشش بعد از ورزش را جدی بگیرید اصول سرد کردن بدن ورزشکارانکه باعث می شود بدن به آرامی به حالت عادی خود برگردد مانع بروز مشکلات قلب یمی شود همچنین عضلات بدن پس از تمرینات ورزشی ماده ای به نام اسید لاتیک تولید می کند که باعث ایجاد درد و خستگی در اعضای بدن خواهد شد . از این رو وقتی عضلات گرم هستند و گردش خون نیز در وضعیت مطلوی به سر می برد می توان با انجام حرکات کششی دردها را تسکین و عضلات را به تدریج شل کرد تا به وضعیت اولیه بازگردند .

حرکات سرد کردن -آسمان فیتنس حرکات سرد کردن - آسمان فیتنس گرم وسرد کردن بدن بعد از تمرینات ورزشی - آسمان فیتنس

توجه به حرکات کششی بعد از ورزش یا به اصطلاح اصول سرد کردن بدن ورزشکارن امری ضروری است چرا که با توقف یکباره فعالیت ورزشی علاوه بر گرفتگی و درد عضلات فشارخون نیز سریعا افت کرده و می تواندباعث آسیب به قلب سرگیجه یا بیهوشی شود به عنوان مثال در صورت سرد نکردن بدن پس از ورزش دومیدانی در روز بعد حتی یک پیاده روی ساده هم برای شما سخت ودشوار خواهد بود زیرا عضلات چهار سر ران هنوز به حالت اولیه باز نگشته اند و دچار آسیب خواهند شد به طور کلی برای هر عضله که روی آن کارکرده اید 20تا 30ثانیه حرکات کششی انجام دهید .

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:) 

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.