شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
استراحت بعد از تمرین بدنسازی-آسمان فیتنس

استراحت بعد از تمرین بدنسازی-آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | بدنسازی | 3 دیدگاه

استراحت بعد از تمرینات بدنسازی 

معمولا بدنسازان برای رسیدن به اندام متناسب اهمیت تغذیه مناسب و برنامه تمرینی بدنسازی اطلاع دارند اما از میزان تاثیر استراحت و خواب بعد از تمرینات آگاهی کمی دارند ، در صورتی که این مورد بسیار حائز اهمیت است و تاثیر بالایی در ماهیچه سازی دارد . در این مقاله با گروه ورزشی آسمان فیتنس همراه باشید .

مفهوم ریکاوری

 ریکاوری که امروز یکی از اصلی ترین پایه های ورزش پرورش اندام است و تمام معیار های تجویز برنامه تمرینی را مشخص می کند در واقع فرآیندی بسیار مهم است که از زمان تمام شدن فعالیت بی هوازی شروع می شود و تا دوباره آغاز کردن فعالیت بی هوازی یا تمرین با وزنه شروع می شود تمام بدنسازان حرفه ای در دوران بارگیری حجم عضله که معمولا تا 2 ماه قبل از مسابقه به طول می انجامد با رعایت نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم تا به نهایت حجم عضله برسند اهمیت ریکاوری در ورزشکاران آماتور این رشته زمانی بسیار حیاطی است که درد ناشی از آسیب دیدگی های تمرین بی هوازی به سراغ ما می آید و در بعضی مارد مورد آزار و اذیت ما می شود تمام ما تجربه کرده ایم که بعد از فعالیت سنگین ورزشی در باشگاه دچار درد عضلانی در عضله ای می شویم .

اهمیت استراحت بعد از تمرینات بدنسازی - آسمان فیتنس

که آن روز در باشگاه روی آن فشار آورده ایم این درد بسیار شیرین نتیجه آسیب دیدن بافت های و تارهای ماهیچه ها ما است که در طی انبساط و انقبض ماهیچه در شرایط سخت زیر فشار بالا رخ می دهد . بسیاری از مربیان ما این درد را شیرین می بینند و به شاگردان خود این درد را شیرین وانمود می کنن اما نکته قابل توجه این است که درد زمانی معنای شیرین پیدا می کند که ما به اصل اساسی پرورش اندام یعنی ریکاوری توجه کرده و تمام مراحل آن را انجام دهیم تا بدن در طی فرایند مناسب بتواند با مصالحی که ما از طریق برنامه غذایی در اختیار آن قرار می دهیم ریکاوری عضله را شروع کند .

ریکاوری و برنامه تمرینی

به تمام شما پیشنهاد می کنم که از مربی پرورش اندام با سابقه و با سواد برنامه تمرینی تهیه کنید و از خود خودسرانه برنامه تمرینی تجویز نکنید .مربیان پرورش اندام تجربیاتی دارند که ما شاید نتوانیم در هیچ شرایطی و در هیچ مکانی آنها را آموزش ببینیم بهترین برنامه تمرینی برنامه هایی هستند که در هفته 2 روز استراحت دارند استراحت به معنی منع بودن شما از تمام فعالیت های ورزشی در آن روز است فکر اینکه روز استراحت خود را با یک تمرین ساده یا اینکه ریزه کاری های برنامه تمرینی مانند کول یا ساعد و .... را بگذرانید نکنید . استراحت کنید تا اینکه بدن بتواند فرآیند ریکاوری را انجام دهد و تمام عضلات از تمرین زدگی و stop در بیایند .

مکمل های موثر در بدنسازی - آسمان فیتنس

مکمل های موثر

مکمل هایی که باعث می شوند ریکاوری عضله به بهترین نحو صورت بگیرد در درجه اول پروتئین درجه دوم گلوتامین درجه سوم امینوهای bcaa درجه چهارم کراتین پروتئین اصلی ترین بخش ساختار ماهیچه ها و بالا برنده سطح گلیکوژنی بدن باعث رشد ماهیچه می شود گلوتامین 60% از بافت های ماهیچه ها را تشکیل میدهد . آمینو شاخه ای در بازسای عضلات آسیب دیده و بالا بردن کیفیت عضلات بسیار با اهمیت هستند .کراتین هم باعث می شود که ورود مواد به ماهیچه ها بیشتر شود و سطح ATP بدن را بالا میبرد .   

 شما میتوانید مقاله ای در زمینه کم خوابی در بدنسازان از گروه ورزشی آسمان فیتنس را با کلیک روی آن مطالعه کنید.

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.