شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
چرا وزشکاران نباید نوشیدنی سرد بنوشند-آسمان فیتنس

چرا وزشکاران نباید نوشیدنی سرد بنوشند-آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | تغذیه | 1 دیدگاه

چرا ورزشکاران نباید نوشیدنی سرد بنوشند ؟

تقریبا 80 درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است . بسیاری از فعالیت های شیمیایی موجود در بدن در حضور آب صورت میگیرد و این ضرورت حضور آب در بدن را ثابت می کند.ورزشکاران به خاطر فعالیت بالایی که دارند ، میزان مصرف آب در آن ها بیشتر است . اما سوال هایی همیشه برای افراد پیش می آید و آن این است که آیا دمای آب در میزان جذب آب تاثیر دارد ؟ چرا ورزشکاران نبایند نوشیدنی سرد بنوشند ؟ پاسخ به این سوال را در این مقاله از گروه ورزشی آسمان فیتنس مطالعه کنید .

چرا ورزشکاران نباید نوشیدنی سرد بنوشند-آسمان فیتنس

باید به این نکته را بدانیم که نوشیدنی چه سرد باشد چه گرم وقتی وارده معده انسان میشود تا درجه حرارت آن به 37 درجه سانتی گراد نرسد نمی تواند از معده خارج شود و اگر گفته شود که ورزشکاران نوشیدنی سرد ننوشند به همین دلیل است وقتی نوشیدنی سرد باشد مدت زیادی زمان لازم است تا نوشیدنی در بدن گرم شود و به دمای 37 درجه برسد و بتواند از طریق روده جذب بدن شود تمرینات نه تنها باید بالای 4 درجه سانتی گراد در نظر باشد بلکه در اغلب موارد دمای آن بالای 12 درجه سانتی گراد در نظر می گیرند .

نوشیدنی سرد برای ورزشکاران 

در واقع ورزشکاران نیاز دارند که آب مصرفی شان در جریان مسابقه به سرعت و با کمترین اتلاف وقت جذب بدن تا آب از دست رفته بدن را از طریق تعریق بدن جبران کنند و به همین دلیل هرچه دمای آب به دمای طبیعی بدن نزدیک تر باشد این فاصله زمانی بین نوشیدن آب تا جذب آن در روده کمتر خواهد بود و در نتیجه ورزشکار در میدان مسابقه عملکرد بهتری خواهد داشت .

در گذشته تصور بر این بود که مصرف آب حین ورزش بازده فرد را کاهش می دهد و حتی ممکن است به وی آسیب بزند ولی آنچه امروز به آن معتقدیم این است که فردی که هنگام فعالیت شدید بدنی گاهی یک تا 4 لیتر آب از دست می دهد و از 3 ساعت پیش از شروع فعالیت باید مایعات را به صورت تدریجی (حداقل 2 تا 3 لیوان ) بنوشد و بعد بر حسب شدت و مدت فعالیت بدنی هر 10 تا 15 دقیقه مایعات نوشیده شود تا به نحوی آب از دست رفته بدن به این طریق جبران شود بنابراین نوشیدن آب برای ورزشکاران یک لذت نیست بلکه یک ضرورت است .

مصرف آب و مایعات باعث شادابی و افزایش نشاط می شود . 

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.