شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
اختلالات خواب در بدنسازان_ آسمان فیتنس

اختلالات خواب در بدنسازان_ آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | بدنسازی | 4 دیدگاه

اختلالات خواب معضلی شایع در بدنسازان

خواب کافی با کیفیت بالا یکی از اصلی ترین نکات برای هر ورزشکاری ست. هر گونه اختلال در خواب باعث بروز مشکلاتی از جمله بی حالی بعداز خواب می­شود.در بدنسازان به علت مصرف دارو­های محرک ومکمل ­هایی که ادرار­آور هستند، معمولاً افراد وارد خواب عمیق نمی ­شوند در نتیجه چون در فاز 4 و 5 خواب ماکسیمم رشد و عضله سازی رخ می­دهد ،این امکان برای فرد دارای این مشکل وجود ندارد.در انتها این مطلب راه ­هایی برای بهبود کیفیت خواب ورزشکاران ارائه خواهد شد. با آسمان فیتنس همراه باشید.

علائم :

  • بیدار شدن در طول خواب شب

  • خواب آلودگی و احساس بی حالی درطول روز

  • افسردگی، عدم تمرکز، فراموشی ،استرس  

  • دیر به خواب رفتن در شب

دلایلی که باعث می­شود افراد خواب خوبی نداشته باشند:

دلایل جسمانی

1-آپنه خواب: وقفه در جریان تنفسی حین خواب که یکی از شایع ترین بیماری ها در بدنسازان است را آپنه خواب میگویند. افرادی با گردن ضخیم، مجاری تنفسی کوچک  ولوزه های بزرگ عموما با این مشکل مواجه می­شوند.

2-خرو­پف:در مجاری تنفسی راه هایی برای جابه جایی هوا وجود دارد که با خوابیدن افراد و شل شدن این مجاری مسیر عبور هوا باریک می ­شود و به هنگام جابه جایی هوا لرزشی در این بافت ها ایجاد می­ شود که این صدا را خرو­پف گویند.

آیا خروپف نشانه بیماری است؟

3-انحراف بینی،پولیپ بینی و قرینه نبودن سوراخ های بینی:افرادی که این مشکلات را دارند معمولا از راه دهان تنفس می­کنند که باعث خشکی دهان می­شود و خود این موضوع کیفیت خواب را کاهش می­دهد.

چرا بیشتر بدنسازان با این مشکل مواجه می­شوند؟

در بدنسازی دورانی  به نام حجم وجود دارد . وقتی افراد وارد این مرحله می­شوند به خاطر ورم کردن بدنشان زاویه ی بین چانه و استخوان گردن کم می­شود که اختلال در خواب را به دنبال دارد.

 

چگونه متوجه شویم که در خواب خود دچار مشکل هستیم؟

راحت ترین راه برای فهمیدن این موضوع تست سومنوگرافی  است که در کلینیک های خواب توسط نورونولوژیست ها انجام می­شود .تست خواب شبانه به وسیله ارزیابی و ثبت امواج مغزی، سطح اکسیژن خون، میزان تپش قلب، حرکات بدن و چشم ها، کمیت و کیفیت تنفس در طول خواب انجام می­شود. که در این کلینیک ها بهترین راه درمان برای هر گونه مشکل توسط متخصصین  ارائه میشود.

تست سومنوگرافی

البته یکی از راه­های درمان استفاده از تیغه هایی پلاستیکی به نام نوزونت که به راحتی داخل سوراخ های بینی قرار می­گیرد و راه تنفسی را باز می­کند.

نوزونت-گیره ضد خروپف

به یاد داشته باشید که زمان خواب در کیفیت آن تأثیر بسزایی دارد.بهترین زمان برای خواب 11 شب الی 7 صبح است،زیرا بدن انسان از ساعت 11 شب هورمون هایی که برای رشد و سلامتی نیاز است را ترشح می کند.

 

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.