شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
خواص سفیده تخم مرغ در بدنسازی-آسمان فیتنس

خواص سفیده تخم مرغ در بدنسازی-آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | تغذیه | 2 دیدگاه

سفیده ی تخم مرغ

تخم مرغ با وجود اینکه سفیده تخم مرغ حاوی میزان بالایی پروتئین است اما زرده آن را نیز نباید نادیده بگیرید . یک تخم  مرغ بزرگ 3.6 گرم پروتئین در سفیده و 2.7گرم پروتئین در زرده خود دارد . به عبارت دیگر 60درصد پروتئین موجود در تخم مرغ در سفید ه آن و 40درصد دیگر در زرده آن است . سفیدی تخم مرغ پروتئینی به نام آلبومین دارد که یک منبع غنی از انرژی است .

سفیده تخم مرغ - آسمان فیتنس

 آلبومین تنها پروتئینی است که فورا توسط بدن جذب شده در نتیجه افزایش فوری انرژی را فراهم می کند سفیده مایع آلبومینی زلال و غلیظی است که تمام فضاهای در فاصله بین غشاهای پوسته و زرده را پر می کند . سفید ه یا آلبومین تخم  مرغ تقریبا 60درصد وزن کل تخم  مرغ را دربر دارد که 78درصد این ماده از آب و بقیه آن اوآلبومین است . پرو تئین موجود در سفیدتخم مرغ در ساخت عضلات و همچنین تقویت آنها کمک می کند .

پروتئین به طور طبیعی دارای اسیدهای آمینه است که برای ساخت عضلات بسیار ایده آل است . مصرف حداقل دو عدد سفید  تخم  مرغ به افرادی که بدنسازی کار می کنند توصیه می شود.بدنسازانی که سفیده تخم مرغ را در رژیم غذایی خود نمی گنجانند در واقع موقعیت بسیار ممتازی را از دست می دهند زیرا سفیدتخم  مرغ به رغم غنی بودن از از خالص ترین نوع پروتئین دارای میزان ناچیزی از کربوهیدرات ها ˓چربی و کلسترول است .

البته میزان مصرف بستگی به شرایط هر فرد دارد .دقت داشته باشید که مصرف پروتئین اضافه بر نیاز بدن موجب افزایش بار کلیویی آسیب های کبدی ˓پوکی استخوان ˓کاهش قدرت باروری در زنان و سنگ کلیه و ....خواهد شد .  

تخم مرغ و فواید آن دربدنسازی - آسمان فیتنس

در مورد مصرف سفیده تخم مرغ حتما با متخصص خود مشورت نمایید .

پروتئین سفید تخم  مرغ به راحتی جذب ماهیچه ها می شود و هر سفیده بدون زرده حاوی تمامی 8 اسید امینه اساسی مورد نیاز بدن شامل والین، لوسین، ایزولوسین، لیزین، متونین، فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان است .علاوه بر این ویتامین های آ˓ای˓کا˓ب 12˓ ریبوفلاوین و اسید فولیک نیز به مقدار فراوان در سفییده تخم  مرغ یافت میشود که در ساخت ماهیچه ها نقش اساسی بر عهده دارند.

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.