شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
رژیم فستینگ چیست ؟آسمان فیتنس

رژیم فستینگ چیست ؟آسمان فیتنس

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | تغذیه | 2 دیدگاه

رژیم فستینگ چیست ؟

رژیم فستینگ و روش لاغری با روزه داری متناوب چیست؟ + برنامه

رژیم فستینگ را با نام روزه داری متناوب هم میشناسن که جدیدا محبوبیت زیادی هم پیدا کرده است . رژیم روزه داری بدن شما را آماده می کند تا از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده کند که این به معنای کاهش وزن است . هنگامی که غذا میخورید بدن از گلوکز یا همان قند به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کند و هرچه از گلوکز باقی بماند در عضلات و کبد به عنوان گلیکوژن ذخیره می شود . هنگامی که دربدن جریان ثابتی از گلوکز وجود نداشته باشد گلیکوژن ها شکسته می شوند تا به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد . با خالی شدن ذخایر گلیکوژن بدن به دنبال منبع انرژی جایگزین مانند سلول های چربی می گردد تا بتواند برای تامین انرژی مورد نیاز از آن بهره ببرد . این قسمت شباهت زیادی به رژیم کتوژنیک دارد که در آن ذخایر کربوهیدراتی خالی شده و بدن مجبور به استفاده از چربی ها میشود .  

رژیم فستینگ چه انواعی دارد؟ معایب و مزایای روند آن| کوئیک فیت

 

6 روش پر طرفدار رژیم فستینگ

رژیم فستینگ و روش لاغری با روزه داری متناوب چیست؟ + برنامه

  رژیم فستینگ یک روز در میان : همانطور که از نامش پیداست این روش به صورت یک روز در میان است در روزهای روزه داری برخی افراد هیچ غذایی نمی خورند اما برخی دیگر غذای خود را تا 500 کالری محدود می کنند در روزهای غیره روزه داری شما می توانید به صورت عادی اما سالم غذا بخورید . 

رژیم جنگجو : در تمام روز شما تنها مجاز به خوردن میوه و سسبزیجات هستید اما برای شب یک وعده غذایی بزرگ میل می کنید .

رژیم فستینگ 8/16 : این روش از محبوب ترین ها بوده که شما برای 8 ساعت مجاز به خوردن هستید و برای 16 ساعت چیزی نخورید انجام این روش بسیار ساده است تنها بعد از شام چیزی نخورید ، صبحانه روز بعد خود را هم حذف کنید .  

رژیم روزه داری 24ساعته : برای یک یا دو روز در هفته شما به مدت 24 ساعت کامل روزه میگیرید یعنی بعد از وعده شام امشب تا شام فردا شب چیزی نمیخورید برای روزهای باقی مانده هفته شما میتوانید به صورت عادی کالری دریافت کنید .

رژیم فستینگ چیست ؟

  رژیم فستینگ 5 به 2 : برای 5 روز هفته وعده های غذایی شما به صورت همیشگی پیش می رود و برای دو روز باقیمانده مانده هفته کالری دریافتی خود را به 500 تا 600 برسانید .

5 فایده مهم رژیم های روزه داری

1-کاهش وزن :یکی از مهمترین فواید رژیم روزه داری چربی سوزی و کمک به حذف کیلوهای اضافی است . در حقیقت بسیاری از افراد رژیم روزه داری را به دیگر رژیم ها ترجیح می دهند زیرا که نیازی به اندازه گیری مواد غذایی و دنبال کردن گرم به گرم کالری ندارد .

2- کاهش قند خون : هنگامی که غذا میخورید بدن از گلوکز یا همان قند به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کند و هرچه گلوکز بتقی بماند در عضلات و کبد به عنوان گلیکوژن ذخیره می شود .

3- سلامت قلب : یکی از شگفت انگیز ترین فواید درژیم روزه داری بهبود سلامت قلب است این رژیم سطح اچ دی ال کلسترول خون را کاهش می دهد و همچنین باعث پایین آمدن کلسترول و تری گلیسیرید می شود .

4- کاهش گرسنگی : هورمون سیری به وسیله سلو له های چربی تولید می شود و با ارسال سیگنال به ما می گوید که غذا خوردن را متوقف کنیم هنگامی که گرسنه باشید هورمون لپتین کاهش و هورمون احساس سیری افزایش پیدا می کند .

5- بالا رفتن سطح هورمون رشد با رژیم روزه داری سطح هورمون رشد تا 5 برابر افزایش پیدا می کند این مسئله برای کاهش چربی و عضله سازی بسیار حائز اهمیت است  .

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165583820

شماره فکس : 02165946293 

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

پیروز و سلامت باشید:)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.