شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
آسمان فیتنس
شرکت آسمان فیتنس: تولید کننده دستگاه های بدنسازی، باشگاهی و TRX
برای بهتر ورزش کردن باید بهتر نفس کشید قسمت دوم

برای بهتر ورزش کردن باید بهتر نفس کشید قسمت دوم

توسط بهزاد شیرازی | تاریخ آخرین بروز رسانی: | فیتنس | 0 دیدگاه

تنفس صحیح پارت دوم-آسمان فیتنس

رسیدن به یک نقطه تعادل در تنفس می تواند استرس را کاهش دهد و بدن و ذهن را به آرامش برساند

تنفس درست در ورزش ، حرکت فقط باید در ناحیه عضلات شکم انجام شود،شکم را به طرف داخل بکشید، نفس را بیرون دهید. توصیه می شود این حرکت را 15تا20 مرتبه تکرار کنید و سپس دوباره تکرار کنید.

3- تنفس برای تقویت استقامت:

کنترل تنفس در حال دویدن-چه روی تردمیل باشد چه بازی بسکتبال یا در پیاده رو-چالش برانگیز است حتی برای ورزشکاران حرفه ای ، مخصوصا زمانی که سرعت یا شیب را افزایش می دهید. تنفس مناسب می تواند کمکتان کند این کار را بهتر انجام دهید. هرچه بهتر بتوانید با جریان پیش بروید موفق تر هستید، اجازه دهید ریه ها رئیس باشند، اگر لازم است که نفس عمیق بکشید اجازه دهید انجام شود. در این سناریو الگوی تنفس طبیعی بهترین روش است. ورزش های باشدت بالا مانند فوتبال،بسکتبال،دوچرخه سواری سرعتی یا دویدن-علاوه بر فوق العاده بودن-با تقویت فشار داخل قفسه سینه(جایی که قفسه سینه و ریه ها قرار دارند)می توانند خستگی عضلات تنفسی را کاهش دهند.وقتی ورزش پلایومتریک انجام می دهید مانند اسکات پرشی زمانی که با زمین تماس برقرار می کنید نفس خود را حبس کنید تا بتوانید دوباره به جای اول بازگردید و احتمال آسیب دیدگی تان کم شود. نحوه صحیح تنفس در افزایش انعطاف پذیری و استقامت بسیار مفید است.

نقش تنفس در ورزش - آسمان فیتنس

4- تنفس برای افزایش انعطاف پذیری:

  تنفس درست در ورزش ، درست مانند یوگا،کشیدن بدن شامل حرکت کامل بدن همراه با تکنبک تنفس است. دم گسترده است، وقتی دست ها را به طرف بالای سر می کشید،بازدم بی معناست. مفهوم ریشه و رشد را دنبال کنید،اگر ریشه ندوانید رشد نخواهید کرد.ریشه بیرون دادن هواست و رشد کردن فرو دادن هوا،می توانید انرژی را حس کنید.

تنفس درست در ورزش

تنفس بهتر ،ورزش بهتر هدفتان هرچه که باشد سریع تر شدن،قوی تر شدن و یا انعطاف پذیرتر شدن ،روش مناسب تنفسی اش وجود دارد. همین طور که در انجام کاری که می کنید بهتر می شوید،الگوی تنفس مناسب می تواند کمکتان کند عملکرد را به حداکثر برسانید.اگر میخواهید قدرتتان در هنگام بلند کردن وزنه را افزایش دهید، تنفس مناسب کمکتان می کند وزنه سنگین تری را بلند کنید.

جهت خرید تجهیزات بدنسازی و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

ارتباط از طریق واتساپ- بهزاد شیرازی 09127464157

گروه ورزشی آسمان فیتنس را در صفحه رسمی اینستاگرام به آیدی asemanfitness1@ دنبال کنید .

سالم و پیروز باشید :)

ارسال دیدگاه برای این مطلب

وارد کردن موارد ستاره دار (*) الزامی است.